Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Ibland behöver man nog bita i kunskapens äpple, även om man finner smaken bitter och sur.
Detta är brutalt förödande statistik för vissa som inte gillar annat än att det allt regeringens fel.
Det är även galet intressant i hur man ser detta som fabuleringar, jag blir "lite lätt" perpelxed över att någon värjer sig för den saklig statistik som det vore påhittat och inte existera och gjord av Eurostat på detta.
Varför gör man så?
Och vad vill man ha sagt med att inte vilja veta av vissa uppgifter, för Sveriges bästa??
Vi har ju även sett hur man använt Worldometer och när vi låg åttonde, och hur man sen låtsas om att Worldometer inte ens existera.(Och då genom att denna förbättring vi gjort och sjunkit ned till 56:e plats, så ser man inte detta ens okey nog att upprepa någonsin mer, det är mer än en gång jag får känslan av att de är besvikna att vi har hanterat situationen så bra att vi sjunkit i per capita död och nivån.)
Och är man ens intresserad av ämnet och om man blint kritiserar nått som man har belägg för i statistiken, då den är ju inte plocka i luften som en magiker kan göra.
Utan statistiken har ett klart underlag, jag misstänker någon slags svart och vitt argumentation kommer följa de närmaste dagarna, och att om det visar sig någon tex gör en justering med döda som vi gör efter
körningar, då det sker ibland att man räknar två ggr, och ibland inte alls.
Jag inbillade mig man skulle bli glad över detta, men allt jag ser är denna besvikelse över Sverige s framgångar efter den initiala hand vi fick oss tilldelat oss.
Och det gör mig väldigt fundersam och tänker på SÄPO´s varningar direkt.
Jag tro vi behöver hela Kivik´s äpplen på dessa som inte vill veta av vad som faktiskt skett med överdödlighet i COVID-19.
Och jo, visar det sig att nått inte är korrekt med statistiken, så tar vi med de justeringar som krävs att göra den korrekt.
Man kunde tycka detta vara det mest SJÄLVKLARA på jorden, men inte för alla har det visat sig.