FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-12 22:34:55 följande:
Tyvärr förstod jag ingenting av ditt svar på mitt inlägg, så hoppas du kan förtydliga några saker. Får inte till citationstecken på FL, så skriver i CAPS i stället.
- Jag skrev om desinformation beträffande att en del inte tror på Socialstyrelsens och FoHMs siffror på dödsfall av influensa. Hur har det med regeringen och FoHMs uppdrag att göra?
- Definiera TIDIGARE VIRUS.
- 5-10% av vad?
- När jag tror på vad?
- Varför skriver du NI när du svarar mig?
- Vad får dig att tro att de som dör utanför sjukhusen glömts av? Och hur är det relevant till det jag skrev?
- Vad menar du med 15 000 i COVID-19, och hur är det relevant för min kommentar om antalet som dött av influensa?
- Vad menar du med att jag missat överdödligheten och hur kan överdödligheten stödja dig? Låter bisarrt.
- Enligt Socialstyrelsen och FoHM dör i snitt 685 personer av influensa varje säsong. Påstår du att de ljuger, och att det i själva verket är uppåt 5000?
- Vad är det jag har så svårt att acceptera? Säsongsvirus?
- Vad får dig att tro att jag inte vet om att äldre är mindre motståndskraftiga mot sjukdomar?
- Vad menar du med DET FAKTISKA ANTALET MAN BEVISLIGEN GJORT? Vilka är MAN, och vad har gjorts?
- Vilken fråga syftar du på?
Du har skrivit någon gång att om man inte förstår vad du skrivit, kan man fråga. Hoppas därför på svar på alla mina frågor.
DU får kolla vilka virus som gäller var år, det komiska är vi haft värre virus efter svininfluensan .
5-10% dödlighet blir det om du ska dom siffrorna och med de få testen som är tagna.
Menar du då att dessa virus har en 5-10% dödlighet, faller på sin egen orimlighet.
Du tror nått, som du inte berättar, återkom gärna när du vet.
Är det slutet på livet att någon säger NI, vad ska detta ad hominem vara för ett sakligt argument?
De utanför sjukhusen som dör massor av varje år, de inräknas inte i den statistiken, då inga sådana prover är tagna.
Och igen, ska du hävda den siffran, så återkommer vi till det orimliga 5-10% dödlighet och beroende på år, och på den endast pga att få prover är tagna och endast för den medicinska nyttan.
15000 döda i COVID--19 resten stod där.
Du har missat överdödligheten, då den berättar att deras officiella siffror har inte räknat in det som en säsongsvirus.
Den stödjer dessa 2500-5000 årligen.
När du berättar om socialstyrelsen, så berättar du att du inte vet vad en beräkning är.
Kanske du ska ta reda på det först och sen återkomma.
Men med dom siffrorna så har tidigare säsongsvirus varit med dödliga, är det detta du försöker berätta för oss?
Gör inte det, för det är helt fel.
Att du inte accepterar dessa beräkningar, det var ju övertydligt, så varför låtsas du om att du inte vet nu?
Du verkar inte veta om att vissa äldre människor dör vid minsta lilla infektion, det var därför dödligheten gick ifrån ~99% ovaccinerade, till bra lägre siffror, har du verkligen missat det
Man Man MAN, har ingen aning vad du dillar om, vill du försöka igen, eller blev det jobbigt att hitta mer frågetecken istället för vara saklig?
Och sist avslutar du att berätta du inte vet vad som diskuteras, den kan ni inte tänkt igenom länge.
Annars det rätt intressant, du SVARADE PÅ INGET, märkte du det?
Undrar för det gjorde vi alla andra.
Och att svara med frågor, det berättar att du väljer en diskussionsteknik som är välkänd, och bombardera med frågor tillbaka och i syfte och hoppas att den man bombarderar frågorna med inte svarar.
Så mer frågor och inga svar?
För det verkar det dominerande, men ger dig ett nytt försök eftersom jag är så snäll.