Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Jag tycker inte nått, utan är den sekvenseringen som berättar fakta om vilken strain det var som var dominant.
Nått som fastställt sedan år tillbaka.
Jag tycker inte nått, utan är den sekvenseringen som berättar fakta om vilken strain det var som var dominant.
Nått som fastställt sedan år tillbaka.
Inget du skriver där ändrar att denna diskussion har redan tagit plats, och även då så var det GB/FR/USA strainen som var den dominerande och allt finns reda i tråden.
Och det bästa av allt, jag har inget med dessa siffror att göra ens på något sätt, så ingen förståelse krävs eller tolkningar av mig heller
DU väljer svart och vitt, vad ska det berätta för oss där?
För vi har inte haft motsatsen till lockdown och inget, visste du inte om detta, eller hoppades du bara ingen skulle märka?
Vi har väl till och med lärt oss att det spelar ingen roll vad för väg man väljer, så kommer ändå populisterna stå där och yla.
Dock är det så intressanta att de som påstod det gått så dåligt för Sverige, istället visar upp en helt omvänd utveckling efter den initiala smittan blev känd.
Där dom stod och skrek ut hur hemskt det var och med glädje att vi var på 8:e plats, och nu när den omvända resan redan skett.
Så är denna placering inget man vill ens snudda, för då ser man framgångarna.
Och sen har vi säkert upp mot 20 länder under oss, som inte rapporterar sina döda så bra eller alls, så där innebär det ytterligare platser.
Populisten har faktiskt klagat på vart endaste enda sak och osakligt också.
Och inte konstigt att SÄPO varnar för desinformation.
Varför är verkligheten så svår för vissa att greppa tro?
Och det konstiga är att dessa anser Sverige är ett misslyckande, och detta trots vi klart och tydligt kan se vår väg vi gick och efter den hand vi fick tilldelat av COVID-19 spridning.
Men vi har också lärt oss vilka som anser politik ska dominera en vetenskapsfråga, och hur illa det gått för deras talepunkter och argument med tiden.
Kanske om de inte körde en polariserande partipolitik, och istället titta på vad som sker och agera utifrån vetenskapen.
Så kanske de inte hade varit så upprörda idag att vi gjort det bra, undra om det är nu man måste förklara att det är och har varit en pandemi.
Även ser man hur lite man vill diskutera Sverige´s plats i per capita död idag, och är vi gjort resan ifrån 8:e platsen till 57:e plats.
Då fick jag känslan av att de blev besvikna över denna framgång i att sjunka i per capita döda.
Är det verkligen Svenskar som tycker så?
Och grannländerna vet vi redan inte dela den initiala breda smittspridning vi hade i Sverige, och det är nu du argumenterar när vi endast hade test för den medicinska nyttan.
Den är lika inkorrekt för dig denna gången, som alla andra gånger du försökt med den desinformationen.
Vad jag har lärt mig efter dessa år, det är att diskutera att göra nått är man helt ointresserad av.
Utan det viktigaste verkar vara att säga tvärtom som FHM säger eller vad Regeringen säger.
Varför är dom så EXTREMT ointresserade av diskutera lösningar, eller är det bara det osakliga kritiserandet som är det viktiga?
För det lärde vi oss tidigt i tråden att viss kritik fick inte kritiseras för vara osakligt och inte överensstämma med annan fakta.
Och att dessa inte heller vill diskutera framtiden, det är udda, kanske de skiter i framtiden och detta bara är ett politiskt spel och egentligen inte känner det allra minsta engagemang för att göra nått bättre.
Rätt udda att tow frågar detta, och inte förstår det uppenbara.
Jag misstänker ett förlöjligande kommer nu.
Det är rätt udda att vissa vägrar se den faktan som uppstår med tiden, och sen vägrar delta i en diskussion där fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus försvinner.
Och sen inbillar sig detta berättar nått om vad som sker och skett i Sverige, och det som är mer lustigt är att flera av dessa inte bor i Sverige och man för känslan av att de inte längre förstår vad som sker i Sverige.