FDFMGA skrev 2021-12-26 13:39:51 följande:
Nej, jag kan inte längre se någon skillnad i beteende mellan det fåtal som bär mask och vi som inte gör det. Vi är numer lika usla alla på att hålla distans.
Det är bara att hoppas att så pass många redan har fått sin tredje vaccindos alternativt varit sjuka i covid att trycket på sjukvården blir relativt lindrigt.
För närvarande är det ungefär lika många som vårdas för influensa som covid på sjukhusen i Region Stockholm.
Här är det lite delat med distans, ibland är den viktig och för andra inte.
Jag gör som jag gör alltid, och försöker hålla avstånd alltid, för det är inte direkt svårt att ha hänsyn som denna.
Men som vi alla vet det är inte möjligt ibland.
FuckGoggleAskMe skrev 2021-12-27 00:19:09 följande:
Vad är det för agenda, förklara! Vad menar du?
Jag vet inte, för du berättar aldrig varför du har denna politiska agenda om nått som helt saknar betydelse idag, då det visade sig inte gick påvisa att inte besöket var smittosäkert.
Så ställ frågorna till dig själv istället, så har du de svar du efterfrågar.
Men nått säger mig du inte kommer ens svara dig själv varför du tar upp irrelevans och nått som skötts korrekt.
Men nu har du chansen, så där kommer vi inte längre pga av du inte kommer svara.
Så flickors hår ska vi prata om nu med COID-19 då eller?
FuckGoggleAskMe skrev 2021-12-27 00:27:10 följande:
Klyban började skriva om bongotrummor när jag skrev om att jag hoppades att den högt smittosamma mikronvarianten inte skulle överbelasta vården. Förstår därför inte vad du menar. Det har inget att göra med om länder har många restriktioner eller inte.
Alla är väl överens om att hålla avstånd är det bästa. Kan man inte det, behövs munskydd. Så problemet är väl dels att folk inte håller avstånd samt att de inte använder munskydd när det inte går att hålla avstånd.
Naturligtvis hoppas man att den nya varianten inte blir något stort problem.
Vi vet vart vi började och den rädsla som skulle spridas med Omikron, och nu med facit i hand på delar.
Så inser vi din rädsla var obefogad i förhållande till den tidigare mutationen.
Ja, avstånd har visat sig vara mycket effektivt och munskydd är först där man omöjligen kan hålla avstånd och myndigheter.
FDFMGA skrev 2021-12-27 08:26:55 följande:
Okej. Det missade jag av någon anledning.
google började pratade om den farliga Omikron i Sydafrika och börkade spida skrämselpropaganda och detta före faktaläget hade kommit i kapp.
Nu har fakta kommit i kapp, och vi inser denna rädsla för Omikron var obefogad, och har en hel del egenskaper med mutationer som brukar avsluta pandemier.
Men om det verkligen är denna mutation som bryter smittan, sen återstår det och se också.(dvs det omvända mot googles påstående.)
Pope Joan II skrev 2021-12-27 10:50:33 följande:
Visst, men om du läser selektivt så bör du kanske låta bli att kasta klybans bongotrummor på FGAM och mig.
Jag vet inte vad du avser med "klybanologi", men om det är någon sorts drift med att det skulle finnas någon läran om klyban så gällde den här saken alltså hans anklagelser om att FGAM och jag och någon till skulle "ha panik", "slå på bongotrummor", "tro att jorden går under" och liknande felaktigheter när allt vi skrev var samma som du skrev här ovan - att även om vi skulle ha sådan tur att omikron verkligen är en snällare variant kan den ändå på grund av hög smittsamhet orsaka tragedier och sådana har vi ju redan haft alltför många av.
Och ändå var just exakt det vi såg med när bongotrumman slogs med mutationen Omikron, och nu berättar fakta att det var mer mot det omvända och med Omikron.
Visst kan kan det bli lustigt när fakta är här, och för de som ville förekomma faktan.
Det är jobbigt att alltid ha rätt.
Men vad min person har med COVID-19 och göra, det är en total gåta för mig och ingen klarar heller av ens snudda på att berätta heller, även efter tusentals försök, det borde berätta en hel del intellektuellt.