FDFMGA skrev 2021-12-20 22:58:51 följande:
Javisst, i princip kommer säkert nästan alla att smittas, och då inte bara en gång utan ett flertal gånger.
Vad man kan hoppas på är att viruset fortsätter att anpassa sig till så att covidsjuka blir en allt lindrigare sjukdom generellt - men det bygger ju på att det finns ett evolutionstryck, det vill säga att asymptomatisk smittspridning inte är särskilt vanligt.
Säg inte så, då tror de att FHM vill döda medborgarna, för den har vi sett förra veckan att Tegnell tydligen ska ha sagt.(Konstigt nog efter många ggr frågat om vart han sagt detta, så har det varit GALET TYST och INGET kommer.)
Finns det kanske folk i landet som inte bryr sig om vad som ens sker i pandemin och fantiserar ihop egna saker?
Undrar vad som får människor att prata om saker som inte ens finns, och samtidigt påstå de gör.
Är inte det hur galet som helst att leva i en värld där sakerna man pratar om inte ens existerar.
FuckGoggleAskMe skrev 2021-12-20 23:25:07 följande:
Du har fel, situationen här är illa, men i alla fall bättre än i Sverige. Dvs bättre utfall än i Sverige. Färre döda.
Ja när FoHM tex säger att kunskapsläget är oklart trots att det finns 47 studier om att munskydd hjälper, ja, då är det läge för kritik.
Sedan var det ju en underlig parallell du drog med andra världskriget, orkar inte ens försöka förstå vad du menar.
Ost .. jaha det var ju verkligen underlig kommentar. Ids inte försöka förstå det heller, ingen förlust tror jag.
Oops, återanvändning av munskydds diskussionen ser jag, där har de berättat att klustret bara kan acceptera forskning som berättar munskydd är extremt effektiva.
Och så väljer de stå med blicken i backen och strunta i allt som berättar att så enkelt är det inte och denna gigantiska solfjäder av forskning som berättar många mer saker än en.
Padirac skrev 2021-12-20 23:47:58 följande:
Tro mig - jag har själv förundrats över när nazi-kortet falskt drogs mot Sverige under WW2 av en kritiker relativt tidigt i tråden.
Jag vet ju inte var 'här' är så att jag har plockat fel land är inte konstigt,
Österrike - eller möjligen Ungern har varit på tal (med det var väl i fråga om när nazi-kortet falskt drogs mot Sverige en ungrare var på tapeten)
Siffror från aftonbladets coronasida
Döda per/100 000
Sverige 146,74
Österrike 152.36
Ungern 384,18
Det verkar som att läget i länderna i fråga är värre i fråga om dödstal i covid - för att inte tala om hur mycket värre det var med fascistiska regeringar före och under WW2 än det var i Sverige med samlingsregering där varken nazister/fascister eller kommunister var med. Ev undfallenhet kan knappast jämföras med välkomnande och samarbete med Hitlers nazister.
Mer omfattande lista på gång
Visst är det intressant och se viss politik klarar inte av sakliga problem som kräver fakta.
Men såklart populism är ju antifakta, så ingen kan vara förvånad.
Men visst är det rätt skoj och se dessa gamla påståenden vara stendöda idag, och påvisa det exakt omvända populisten och den politiskt drivna i sin agenda påvisar här.
Det jag finner allra mest intressant här dock, det är hur överdrivet ofta det är folk som inte ens bor i Sverige som ska kommentera och berätta vi vet minsann bättre än ni.
Och sen strå man här och läser vissa saker och undrar varför de får det så fel.
Man tycker det borde var rätt enkelt och med tanken du har förklarat för dom mer än en gång vad de postat för länkar och vad faktan är.
Men var gång så väljer de låtsas om att du inte ger en enda fakta.
Vad beror ett sådant beteende på tro, och varför inbillar de sig att ingen skulle märka det för och att det de säger eft4er den punkten sen är irrelevant pga glömska av fakta.
Tow2Mater skrev 2021-12-21 01:09:19 följande:
Tegnell sa "barn smittar väldigt sällan andra personer". Och jag skrev det som svar till den som sa att "barn har alltid smittat, påstå annat är desinformation." Jag anser inte det är desinformation att säga vad jag sa, eftersom t o m Tegnell sa vad han sa 2020.
Vi vet redan om sedan tidigare och trots alla försök, de som är drivande i pandemin är inte barn.
Hur kan en så enkel vara så sjukt svår att förstå?
Men kan bero på att sen kommer att "kan inte barn smittas och smitta", ändrar dock inte faktan som berättar det är jobb och hem som är drivande.
Ytterligare en till som inte bor i Sverige och får saker och ting galet fel, IGEN och detta trots fakta inte saknas.