Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det är svårt att uttala sig annat än svepande om ett land man inte bor i och därmed är rätt fjärmad från, det visar ju om inte annat dina och FuckGoogles inlägg.
Jag vet nästan ingenting om Finland - men som det verkar har ju landet klarat pandemin alldeles utmärkt hittills. Jag tror att Finland har goda förutsättningar, inte enbart för att landet inte hade rationaliserat bort lagren av skyddsmaterial utan också för att det är glest befolkat och tycks bebos av ett folk som trots att de anser sig vara världens lyckligaste blev ännu lyckligare av att få leva med restriktioner.
En lockdown om året håller tungsinnet borta, typ.
Det är ju onekligen en stor fördel vi finländare tycks ha då, vi mår inte alls lika dåligt av restriktionerna som ni i Sverige tycks göra. Det har jag inte ens kommit att tänka på, att det kunde vara en faktor som förklarar skillnaderna mellan länderna.
Hur är det förresten med virtuella evenemang? Finns det mycket av dem i Sverige? Här har det skett en stor utveckling på det området, det dyker upp allt möjligt hela tiden som man anmäla sig till.