Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vi ligger oavsett på medel i EU/UK, varför vi ska räkna bort länder är intressant.
Är det för att det du vill säga inte går om de är kvar?
Vi ligger oavsett på medel i EU/UK, varför vi ska räkna bort länder är intressant.
Är det för att det du vill säga inte går om de är kvar?
Vore väldigt intressant och veta vad det är som fallerar i de olika länderna, och vad som lyckas.
För när man tittar på åtgärder så ser man så mycket olika resultat.
En del verkar mer intresserad att svinga vilt omkring sig, än försöka bena ut varför vissa saker fungerar på vissa ställen och andra ställe inte.
Hörde att polaren hade testat syresättning med munskydd, de var nere på ~90% syresättning.
Det kan inte vara nyttigt i längden väl?
Vad är orsaken till den dålig syresättningen tro?
Är det att man får inte den luft men behöver pga munskyddet, eller är det koloxid som är orsaken?(eller vem vet, kanske en kombo.)
Men tyckte deras test på ~90% inte lät så bra.
Undra om någon annan kan testa också, och tex kraftiga masker som 3ppm eller vad de nu heter och se vad det ger för resultat.
Googlade, normalt sade första länken 21% in och 16% ut.
Vet de få gånger jag tagit på mig munskydd på jobbet, då det krävs när man går in i andras avdelningar.
Så blir det den andningen du pratar om, lätta andetag, och sen får man göra ett par djupare efter en stund.
Ska tänka på detta mer nästa gång det blir munskydd på, och ta större och normala andetag, än bara ta vad som känns som krävs.
Tänkt att munskydd kan vara så mångfacetterat och problematik både här ock där.
En annan sak jag upplevde, det var att det var en väldans massa luft som gick vid sidan av.
Och ändå försökte jag hitta sätt att täppa till det, men började då bara läcka på andra ställen.
Munskyddets typ var av kirurgvarianten, och som alla verkar använda.
Personligen har jag svårt för munskydd, då min andning gillar inte påverkan av någon underlig anledning.
Nä, det är ett resultat som lägger oss på medel, som berättar vi varken gjort det bra eller dåligt.
För det är vad att hamna i mitten betyder.
Det var ju inte länge sedan någon i en länk påstod 15% läckte på dessa munskydd, vid större andetag skulle jag nog säga en bit över 50% läckte.
Den hostningen/nysningen med visir, var nog det mest sjuka jag sett.
Det blev som en jetstråle rätt fram, så nu bär dom munskydd också visiranvändaren har jag fått återberättat för mig.
De på IVA har nog alltid haft detta, men inte ute i äldreboenden initialt.(Sen ser det säkerligen ut olika på olika ställen).
Vår hand var en omfattande smitta före vi ens visste det var i Europa, frågor på det?
Detta är sedan länge avhandlat, så frågan är varför du drar upp det, då vi redan är medvetna om att du vet om detta om vår initiala hand som vi blev tilldelade.
Det jag sade om Peru var att de bevisar en del av munskyddsforskningen, inte att det bevisar definitivt att det inte fungerar.
Och nu vet du det.
Synd bara att du aldrig svarade på om vad som kan fungera och inte fungera, vill du försöka igen med detta?
Och tänker mer på åtgärder annat än munskydd här.
Och nu vet du det.