Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Ska tillägga att de som bär handskar på det sättet nog mest tänker att de gärna vill skydda sig själva, andra tänker de nog inte så mycket på. tror inte att de sedan äter själva av godiset.
Ska tillägga att de som bär handskar på det sättet nog mest tänker att de gärna vill skydda sig själva, andra tänker de nog inte så mycket på. tror inte att de sedan äter själva av godiset.
Jag bara undrar hur många kritiker som är sverigedemokrater egentligen och var den uppfattningen kommer ifrån, jag är det defintivt inte. Man kan vara kritisk mot regeringen och folkhälsomyndigheten utan att vara sverigedemokrat?
Jag försöker hålla lite extra avstånd till munskyddspersoner - men min uppfattning är att avståndshållandet sällan är ömsesidigt. Visserligen är det inte många som bär munskydd, kanske en procent - men efter att ett munskydd närmast knuffade undan mig och ett av mina barn för att komma över de bästa jordgubbarna på Ica så har jag studerat de munskydd jag stött på.
Det verkar uppenbart att munskydden tror att de är skyddade mot att smittas - och omedvetna om att bärandet i bästa fall innebär att bäraren inte sprider eventuell smitta lika lätt.
Men mot bakgrund av att det verkar vara så relativt vanligt att man tror att munskydd har effekt så är det märkligt att det är så försvinnande få som använder dem. Det är ju inte förbjudet att använda munskydd, precis.
HAHAHA, fy faan vad folk är korkade, om nu de inte bytte, men det tvivlar jag på de gör alltid.
Men skulle inte alls förvåna mig att de inte gjorde.
Själv köper jag inget jag inte kan desinficera eller tvätta/skölja själv.
Undrar om de ens tänker överhuvudtaget och när man gör så.
Eller vad är syftet med plasthandskar tror dom :p
Vilket arbete någon lägger ner på att få mina inlägg borttagna. Idogt!
inte som "du är", "nu är" skulle det vara.
Du ska inte gå ut i folksamlingar om du har symtom, det är så enkelt.
Munskydd kommer aldrig funka, då folk bevisligen inte kan använda dom.
Nu handlar det egentligen inte enbart om den exakta stund man upptäcker symptom. Smittsam har man förmodligen varit flera timmar innan dess.
Men för att problematisera rekommendationen ytterligare om att gå hem direkt vid symptom
1) Om man som många andra inte bor nära sitt jobb och måste resa med buss eller tåg för att man saknar bil.
2) Befinner sig i ett moment där man inte bara kan släppa allt och gå förrän en ersättare tagit över.
Det händer nog titt som tätt att personal får symptom och går hem efter halva arbetsdagen. Utöver det finns givetvis folk som inte stannar hemma med lindriga symptom, precis som en del inte följer övriga regler. Det är inte svårt att förutsätta detta när inte ens vissa experter lever som de lär.