klyban skrev 2020-06-05 10:14:04 följande:
Det finns mer än en punkt att ha i åtanke i en pandemi, och nu har vi börjat skydda våra äldre bättre.
Och de som är friska gör inte så mycket att de blir smittade, symotomer är få och extremt kort tid.
Dock kvarstår grunden här, avstånd, mindre folksamlingar som mest, självkarantän vid symtom osv...
En lättnad på resor ändrar inte mycket, det är sen vad man hittar på som kan ändra nått och när man bryter emot dom förhållningar vi har.
Dock har jag svårt och se hur detta ska fungera i de större städerna, många kommer bli gravt besvikna när de inser att det inte går röra sig som önskat eller ens närheten av detta.
Men vi har ett vackert land, så skippa stor ständerna.
Jag tror vi är för korkade att klara av detta, och att man får backa.
Men den som lever får se.
Innan igår så hade jag gott hopp om Malmö i alla fall. Även om det fanns de som satt tätt på uteserveringar etc, så är det inget jag sett sedan de stängde ner något ställe pga det. Nu har jag lite mindre hopp. Tror smittan kommer öka här med nu och har också hört att många studenter kommer ha stora studentfester etc
När det gäller turister så känns de mindre försiktiga när de är på besök än vad befolkningen känns. Som man mer tar ansvar där man bor, eller så är det de ansvarslösa som reser?