• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Anonym (Undrar) skrev 2020-12-26 18:57:31 följande:
    www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokal...

Så går det när man, till skilnad från andra länder inte agerar snabbt. Svenska coronastrategin, Tegnell och FHM är ett stämt.

Som vi alla vet är att denna strain funnits länge, och det är först de senaste veckorna det blev allmänt känt det var mer smittsamt.

Vad skämtet och skillnaden är vet vi ingen va oss.

• klyban
    Padirac skrev 2020-12-26 19:03:48 följande:
    Ja, min kommentar på din inlänkade artikel var säkert helt onödig för dig - men varför förutsätter du att det var för dig kommentaren lades in i tråden av mig?

Hybris och kanske inte ville ens vi skulle läsa artikeln?
    Dock intressant att du får inte lyfta vad du läste i artikeln, medans pope inte lyfte nått i artikeln.
    Din kommentar bara berättade om vad som fanns i länken, det är också intressant och påpeka.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-26 19:12:03 följande:
    Annars hade du, utgår jag från, skrivit vem kommentaren riktade sig till och säkert också varför du ansåg att den/de var i behov av din "specialpedagogik". 
    Du menar att återge vad länken sade, och när du inte gav nått?
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-26 19:15:45 följande:
    Ledsen gubben, du verkar ha glömt att jag redan berättat för dig att jag inte har något utbyte av dig. Det gäller fortfarande och det kommer att gälla för alltid. 

Det handlar inte här om några utbyten utan att Padirac återgav delar av länkens innehåll.
    Och du gav inget, så vad består din kritik av Padirac egentligen, uppenbarligen inget om innehållet som du vägrade ge.

Enda sättet är saklighet emot Padirac´s återgivande av innehållet i länken, men efter dessa försök och få dig lyfta vad du ville med länken och dess innehåll.
    Så står vi alla här utan veta vad och FORTFARANDE.

• klyban
    Anonym (Undrar) skrev 2020-12-26 19:23:19 följande:
    Klart att det finns fler smittade i Sverige än den personen, men så långt tänker väl inte Tegnell som vanligt.

Ja, det är självklart och med tanke på hur länge den strainen funnits.
    Och troligtvis har den strainen funnits sedan Augusti och före.

Att den är här är DIREKT väntat och med tanke på den tiden man vet den har existerat och inget sagt eller lyft innan i December,

• klyban
    Anonym (Undrar) skrev 2020-12-26 19:26:20 följande:
    Samma här. Jag brukar ignorera den jobbiga människan. Det är bara ett stort jäkla ältande och upprepningar från hans inlägg, som inte tillför något.
    Jag argumentation som är baserat på fakta, forskning och saklighet och med en röd tråd för uppnå konsensus, det är alltid jobbigt för en populist som är ointresserad av detta.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-26 19:24:38 följande:
    Nåja. Viss erfarenhet av hur enkelt du fungerar har jag trots allt. Vid det här laget betydligt mycket mer än jag någonsin önskat mig faktiskt. 

Fortfarande är det ingen som vet vad du vill lyfta med länka, eller missade du det?
    Det har ingen annan gjort.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-26 19:33:37 följande:
    Vilken "fakta, forskning och saklighet" baserar du det på? Den kanske funnits sen 2018?

Det är det ett MYCKET troligt scenario med med den strainen.
    Hade den uppkommit senare, så hade vi inte ens vetat om den nu.

Ja, kanske den funnits 2018 redan, och vad skulle det ändra idag menar du?
    Det var ju först i November som man fick fall, och först senare man började införa åtgärder.

Så ja, fakta berättar en sak, dock ej exakt när strainen uppkom.
    Det var ju först när den var på bred front och tid hade gått  som skapade att den mer smittsamma varianten blev nått man agerade emot.

Du missat detta?

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-12-26 19:44:59 följande:
    Sartre är ingen favorit men han kunde i alla fall uttrycka sig begripligt. 

Jag förstår inte det fetstilade. Ingen "pukt", inget frågetecken - bara samma språkliga mosaik som brukar ses hos din försvarare. 

Vi står här fortfarmde endast med vad Padirac lyfte med din länk, ingen vet ens vad du ville lyfta.

Och detta är vad vi alla kallar för fakta, så frågan är kommer vi få vänta länge innan du berättar om vad du ville med länken.
    Eller är det en hemlighet och du undviker vad du ville med länken?

• klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-26 19:47:21 följande:
    Det du gor kallas spekulerar; det har inget med "fakta, forskning och saklighet" att gora.

Definitivt är det en spekulering, dock en som baserar sig på logik och tiden strainen funnits MINST sedan tidig November.
    Och med tanke på att det inte bara blev så omfattande så snabbt, berättar att mutationen skett tidigare än November.

Dock humor att du tror det är svart och vitt med fakta, forskning med saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
    Facit kommer som du förstår.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin