AndreaBD skrev 2020-12-22 16:29:45 följande:
Men sluta med desinformationen! Peru har haft andra vågen 2 månader tidigare! Det är klart att de inte har hög smittspridning NU. Och de har förstås haft höga daily cases DÅ.
Och de har fler dödsfall per miljon invånare än vad Sverige har.
Har berättat detta många gånger nu för h*n, men verkar inte vara information som går att ta till sig verkar det som.
De vill inte veta av Peru, då Peru bevisar ena delen av forskningen, så väl andra ställen bebisar den andra del.
Och det Tegnell & co säger stämmer om forskningen och att den inte har ett entydigt svar och att det finns en hel del problematik med munskydd.(dessa ska vi inte låtsas om har jag märkt).
Och sen Karolinska på detta.
Vad håller de folkvalda på med i Stockholm egentligen?
Det är ju kaka på kaka på kaka, och åter kaka på kaka på kaka.
Det är nog dax för Stockholmsborna och fundera på om de vill ha kvar denna korruption som återfinns bland/kring de folkvalda.
Och sen står de för ~39% av alla döda i Sverige och tror det går skylla på Regeringen för något som är deras ansvar, som kommissionen också kom fram till.
FDFMGA skrev 2020-12-22 16:40:19 följande:
Så du fläktar med din solfjäder för en enskild dag.
Jag tror att din solfjäder är betydligt mer begränsad än klybans, åtminstone tolkar jag honom som att man ska se till helheten medan du fokuserar på en detalj.
I Peru har hittills långt över 1,1 promille av befolkningen dött i covid-19 medan motsvarande andel för Sverige är 0,8 promille.
Dessutom har du i din forskning bortsett från att jorden är rund och att jordaxeln lutar - det vill säga att det är sommar i Peru.
I och med att jorden är rund så kommer länder där det är sommar nu få det lite lindrigare ett tag.
Jag tycker att Tegnell borde kunna knuffa till den där jordaxeln, så att det är vi som får sommar redan till Julafton.
Det mest udda är jag påpekat deras kurva är i en annan fas än våran på norra halvklotet.
Men så är det med desinformation, man ska påstå saker som är uppenbarligen fel och upprepade gånger och sen yla om Regering ska avgå eller Tegnell.
Och denna person har ju också återgivet siffrorna felaktigt mer än en gång, och fast än h*n visste de var inte rätt.
Sen de klassiska att vi skulle ha flockimmunitet, ministerstyre eller att COVID-19 skulle vara ett luftburet virus enligt vetskapens epitet i hur ett virus smittar osv...osv...