klyban skrev 2020-09-02 21:01:49 följande:
Vart är det sakliga?
Pope Joan II skrev 2020-09-02 20:33:40 följande:
Tror du att man kommer fram till något genom att envisas med att prata om en länk vars innehåll man inte ens läst? Det är ju mer än lovligt udda att bete sig på det sättet.
Tror du verkligen att man kommer fram till nått genom dumpa en länk och sen vägra prata om den?
Jag är så onationalistiskt man någonsin kan bli, men kan givetvis inte prata för andra.
Men vad jag tycker om den Svenska strategin är att samhället rullar på och smittan trycker vi tillbaka.
Men såklart, då måste man först inse att vi blev tilldelad en hand som inte våra grannar fick.
Ja, man använder nationalism som ett invektiv i tråden, sett det ett antal gånger och som ett ad hominem.
Klippet kom till efteråt.
1 Dumpa en länk? Finns det någon forumregel som jag missat, som går ut på att man måste citera något om en länk man postar? Vi som postar en länk vill naturligtvis belysa den som sägs i artikeln som länkats. Sedan kan du bemöta detta, och det kan då diskuteras.
2 Jag är nationalistisk då det gäller vissa saker, men inte när det gäller coronastrategin. Jag accepterar inte automatiskt de svenska analyserna och åtgärderna, utan lyfter blicken.
Samhället rullar på, visst, men 6000 människor finns inte längre i samhället och många har fått ruskiga följdsjukdomar. Fler riskerar att drabbas i höst, då smittofaran stiger och folk inte använder munskydd i tex kollektivtraffiken.
Smittan är tillbakatryckt, visst, men det har skett snabbare i andra länder.
Alla länder har naturligtvis en unik situation, eller tilldelad hand som du vill kalla det. Vad sägs om Österrike då? Det var tidigt supermycket smitta i alperna. Ingen bra hand. Men, dom stängde ner och införde munskyddsplikt, vilket hjälpte bra och siffrorna på smittade gick snabbt ner, och dödsfallssiffrorna är låga, relativt sett. En annan strategi ... och dessutom hade sjukvården där bättre beredskap.
3 Nationalism som ett invektiv i denna tråd? Nej, däremot används coronanationalism som ett invektiv, det är skillnad. Jag trodde du syftade på programmet. Vilket klipp syftar du på? Menar du programmet?