Pope Joan II skrev 2021-12-02 10:41:15 följande:
Du fann det för gott att kommentera mitt inlägg som handlade om att jag höll med Drottningen om hennes farhågor att en del människor inte lyckas utföra självtest korrekt och därför går runt och för smittan vidare i tron att de inte har covid.
Du däremot menar, eller tycks mena, att det inte förhåller sig på det viset eftersom "man" är extra noggrann när man tar ett självtest. Det går inte ihop med vad du tidigare skrivit och det påtalade jag givetvis för dig. Hur i hela fridens namn kan det inte ha med ämnet att göra? Är det bara du som bestämmer vad som har med ämnet att göra? Hur kan det i sådana fall komma sig?
Har du eller har du inte skrivit det jag påstod att du skrivit och som jag uppfattade var din tidigare hållning i frågan om hur extra-noga en covidsmittad förmår vara?
Om du är saklig nu när du skriver en diametralt motsatt åsikt än den du tidigare delgett oss - betyder det att du var osaklig då, eller?
Okej.... jag måste erkänna - jag läser dina inlägg ofta väldigt ytligt. De brukar vara så negativa och innehåller ibland påhopp, så av den anledningen läser jag dem inte allt för noga. Du har rätt här, det hörde faktiskt till ämnet.
Det är en skillnad på allmänt omdöme och noggrannhet när det gäller en specifik sak. Som sagt, det finns exakta anvisningar, det är bara att följa dem. Jag anser i alla fall att det är lättare att göra än att bestämma sig vad man behöver fixa och handlar, m.m.