Anonym (man) skrev 2020-05-19 17:45:22 följande:
Ehm jo, vi borde byta till en strategi som fungerar, finns gott om bra exempel att välja på. Att du sen inte klarar av att förstå att andra kan lyckas bättre än vi eller att vi öht kan ha fel är en annan sak. Om man tror att Sveriges taktik är det enda som existerar och alla andra bara är korkade så är det klart att man inte kommer förstå VAD man borde göra istället, för då finns ju bara ett val.
Att påstå att experterna är överens med oss är ren lögn, det enda de är överens om är biologin bakom viruset, INTE hur den ska hanteras. Och med tanke på våra resultat så behöver man inte undra.
Så du har INGEN alternativ metod! För att det inte finns. Det är nämligen ingen större skillnad mellan olika länder. I nu-läget skulle det ju inte ge något alls att gå i karantän, men kanske förstod du även detta och därför föreslår du inte det.
Samma som du inte kan nämna experter som är emot. Jag har frågat dig fyra eller fem gånger! Och jo, det är just hur det ska hanteras, som jag pratar om förstås, där de är överens. Sedan ska man förstås inte likadant i alla länder, det skiljer sig förstås.
Jag har, flera gånger, gett länkar. Det var säkert fem stycken. Och jag har räknat upp fler. Och alla var såna som verkligen är experter på just detta.