klyban skrev 2020-05-11 13:05:57 följande:
Vi har inte en regering i att göra jobb som våra experter har.
Vi har inte ett ministerstyre i Sverige.
Och det är bra, för då kan ministrarna ta hand om andra frågor, och låta experter tala ge sin kompetensen.
Även är detta en väldigt ny fråga om pandemi, även om man övat på den, synd jimbo inte kom på den övningen, det hade ju varit en fjäder i hatten idag, mot det TOTALT omvända idag.
Men varför Tegnell skulle vara ett monster vet jag inte, han svarar bara på frågor han är given.
Och kanske han skulle avstått någon att svara på, men överlag så hanteras deras expertis framför någon personkult.
Fattar inte varför man anser tegnell är ett monster utanför sin kompetens, att han är det i sin kompetens det känns tryggt.
Och även desto mer tid som går, och de problem med att stoppat smittan nästan.
Så inser man att vår linje möjligtvis är den som skonat vårt land mest, och då tänker jag på väldigt många områden och många områden mer än bara COVID-19 i sak.
Saken är att vi kommer få människoliv förloras som inte har nått direkt med COVID-19 att göra.
Och dessa liv kommer förloras pga den ekonomiska situationen som följer i dessa länder.
Det är illa nog här, men en del kommer få extrema problem.
Och den dagen pandemin är över, så kommer tegnell sakta men säkert trilla ut i glömskan för många, kanske tom de allra flesta.
Det är så experter funkar, de gör sin sak, sen drar de vidare till nästa sak.
Lugn i bussen, jag kallade aldrig Tegnell för ett monster.