Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Alltid denna mystiska diskrepans mellan vad de vet/misstänker och vad de gör.
Alltid denna mystiska diskrepans mellan vad de vet/misstänker och vad de gör.
...och trixandet med antikroppstesterna behöver vi ta en närmare titt på.
Men vad exakt ska man byta till då, tycker du? Hur ska man komma åt asymptomatisk spridning? Det är ju knappast läge för en lock-down nu.
Men även där fanns det väl info som talade för och info som talade emot? Före och kanske även efter den 3:e april. Och jag ser fortfarande inte vad den informationen - att viruset antagligen kan smitta redan innan man får symptom - skulle bidra med. Om man nu inte ska helt isolera sig ifrån alla andra människor.
Luftburen är den inte, men väl dropp och aresol(som bara är mindre droppar).
Ok, jag hade fel, aerosol är inte alltid synonymt med luftburen. Semantik.
Oavsett; poängen kvarstår. Smittar via andning.
Under tiden nu även Finland: svenska turister är inte välkomna.
Den sved.
Forskare gör inte alltid så att de säger: Vilket är mer sannolikt? De kan, i vissa situationer, tycka: Vi har inte bevis, varken för det ena eller för det andra.
Och det är ju så Tegnell har förklarat det också, att man inte vill rekommendera något eller göra något när man inte alls vet om det är bra. Sedan fick han ju också frågan: Vore det inte bra att välja försiktighet, medans man inte vet än, menade han att man just ibland inte vet om det är försiktigast att agera. Det kan också göra mer skada då (än att avvakta). Och det tycker jag är absolut vettigt.
De har förklarat flera gånger varför det skulle kunna göra mer skada än nytta. Man behöver inte hålla med, men det går inte att säga att det definitivt skulle dö färre människor om alla skulle bära mask. Det kan du INTE veta.
Så här ser våra nya masstestningssuperkrafter ut just nu.
(märker nu dessutom att Norge, Sverige och Finland ser ut som ett könsorgan, men det är en fråga för en annan tråd)
Whoops. Det verkar som att det är FHMs uppgift att vaccinera oss sen när vaccinet kommer <(^^,)>
www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/05/regeringens-strategi-for-vaccin-mot-covid-19/
Jag tror vi är rätt fistade.
Eller, vad tror ni?