Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Padirac skrev 2021-05-09 13:54:05 följande:
Jag tror att avsänderaren anser sig kunna veta både det ena och andra - okända personers längd kan deduceras ( eller kanske induceras - vad vet jag ) från inlägg på ett forum. invektivet i sig kan synas vara harmlöst, men normaliseringen av både kunskapsförakt (den där deduceringen eller induceringen av andras längd utifrån text..) och ohöljt förakt för människor baserat på längd är inte så harmlöst som det lätt vill göras till. Den människosyn som visas upp är inte 'hedrande' Inte desto mindre blev jag lite nostalgisk och letade rätt på en tråd från 2013 då vinbarens vänners ordförande hade röstat efter behag då RFSL hade en omröstning om bästa partiet för homosexuella.
Självklart blev det SD. Och självklart hamnade vinbaren i affekt och började kalla dem som invände mot resultatets giltighet för bögdjävlar.
Nåväl, tror man sig inte vara allvetande så är det ju omöjligt att veta varför somliga föraktar kortvuxna och andra bögar.
Detta apropå benägenheten att ta till invektiv då den språkliga verktygslådan inte räcker till.
Och så kommer jag att tänka på hen som blev så upprörd att hen visste att jag satt i min kvart med en kanyl i armvecket när jag skrev mina inlägg.
Det finns folk till allt