Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det är väldigt enkelt och förstå dig oftast, då du är saklig och går den extra metern för att göra det tydligt om så krävs.
Det som jag reagerar på är saker som vi vetat om länge, som att sjukvården går på knäna.
Det har vi vetat om i ett år nu, och förstår inte riktigt vad en fråga hör hemma där.
Det borde mer vara stöd och empati till sjukvårdspersonal, stöttande, uppmuntrande emot sjukvårdspersonalen.
Men ändra nått för dom, det är nästan hopplöst svårt på kort sikt.
Och just för det kräver en hel del tid på ändra och göra det bättre och många år.
En grupp människor som skulle behöva AstraZenecas vaccin nu.
Är det enbart politiker som tar dessa beslut om vem som ska ha vaccin där i Stockholm?
Eller vem är det som har tagit beslutet att inte vaccinera äldre först?
En sak som kan vara bra med stoppet, det är att doserna har lagrats upp och man får se hur det blir vid en betydligt högre takt att vaccinera.
Men nått säger mig att man snabbt kommer ikapp när det väl startar upp igen, och vi igen kommer till att det är doserna som saknas inte viljan och att vi igen blir i händerna på tillverkarna.
Det med att vi är i händerna på tillverkarna, det är nått som kommer följa oss ett tag och en fråga som jag insett vi och även EU är rätt chanslösa på att påverka speciellt mycket.
Är det mer/bara yngre som får dessa blodproppar?
För jag läste aldrig om det, men när jag såg +55 skulle man återuppta vaccineringen, så funderade jag på vad det var.
Det kan ju bara ha varit att man innan stoppade astras för äldre pga en påstådd sviktande funktion var det väl på Astras vaccin?
Varför jag inte alltid svarar dig och när du skriver, det är för ofta skriver du på ett sätt som täcker upp frågan väl.
Och att du är saklig och har viljan att komma fram till nått och framförallt gillar även du att diskutera.
Och nu när vi har sluppit det personliga och bara det sakliga, så är det svårare att svara sakliga inlägg då de täkt upp större delen redan.
Vet inte alls varför man inte får ställa sakliga frågor till användare som skriver i tråden, det osakliga förstår jag att man ska skippa enligt moderators meddelande i tråden.
DN hade en läsvärd artikeln skriven av Maciej Zaremba som tangerar de ideologiska grunderna till att sjukvården avsiktligt dräneras på pengar och personal i Region Stockholm, en artikel som delvis berör pandemin.
Att sjukvårdspersonal som varken jobbar med äldre eller covidsjuka prioriterats före de riktigt gamla är svårbegripligt men dessvärre ett faktum
www.dn.se/kultur/maciej-zaremba-nej-basta-irene-svenonius-sjukvarden-ar-ingen-bilaffar/