klyban skrev 2021-03-17 11:19:05 följande:
Hmmmmm, väldigt udda att lyfta så gamla uppgifter som om de vore nya, och av någon i periferin.
Och jo, vi står kvar där att munskydd inte kan påvisa sin förträfflighet.
Använde munskydd idag, då jag var tvungen gå till annan avdelning, men annars sker det inte ofta och nödvändigt har det inte ens varit en gång för mig än.
Vet fortfarande inte vad som är vad i Astras vaccin, låter som fortsättningen följer.
Men på nått sätt är det bättre de är överkänsliga än att mörka, dock är det väldigt få fall fortfarande i en så stor grupp.
Men man få väl vara vaksam bara.
Jag tycker inte det, jag såg en siffra på 17 miljoner, alltså personer som vaccinerats med AstraZenecas vaccin. Ett fåtal av dessa har eventuellt fått allvarliga biverkningar men hur många liv och hur mycket lidande har inte dessa doser inneburit att människor förskonats från.
Jag tycker stoppet är en panikreaktion - något som annars inte brukar känneteckna FHM:s agerande - en panikreaktion vars direkta konsekvenser är att människor kommer att dö i större utsträckning än om man inte stoppat vaccinet.
Som bekant så råder det vaccinbrist så stoppet innebär färre vaccinerade och fler döda.
Stoppet spär också på vaccinmotståndet - det borde räcka med de ryska trollens aktiviteter för att skrämma folk från att vaccinera sig med "ap-vaccinet".