Inlägg från: Anonym (haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (haha)

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

klyban skrev 2021-08-31 22:21:25 följande:

5 nya frågetecken istället för diskutera.

Då får vi invänta facit istället, för en stor immunitet hos de vaccinerade kan få den bli större i förhållande till varandra.
    Men känns skönt att förekommit denna, för det är rätt logiskt och inse att vuxna är vaccinerade och barn är inte.

Jaja, vi inväntar facit, och kanske någon annan vill diskutera istället och nu när du inte kunde/ville.

Hur menar du att man ska kunna diskutera när du inte är villig att förklara hur du menar, vad du tror och varför du tror som du tror? 
    klyban skrev 2021-08-31 22:21:25 följande:

5 nya frågetecken istället för diskutera.

Då får vi invänta facit istället, för en stor immunitet hos de vaccinerade kan få den bli större i förhållande till varandra.
    Men känns skönt att förekommit denna, för det är rätt logiskt och inse att vuxna är vaccinerade och barn är inte.

Jaja, vi inväntar facit, och kanske någon annan vill diskutera istället och nu när du inte kunde/ville.

Vad betyder det där? För en stor immunitet hos de vaccinerade kan få den att bli större i förhållande till varandra? Jag förstår inte vad du menar med den meningen. Jag förstår inte heller vad du menar med att det känns skönt att ha förekommit denna? 

Alla förstår att de som är vaccinerade är vaccinerade och att de som inte vaccinerat sig är ovaccinerade. Det är ingen livsomvälvande insikt som ska till för det. 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-01 16:21:16 följande:

Inser det kom 4 nya frågetecken istället för diskutera, är ämnet utmanande för dig?

Facit kommer, men det är en stretch, men helt klar en möjlighet med en vuxen population vaccinerad och den med barn är inte.
    JA, alla förstår det, men gör du och eftersom du inte vill ta med faktumet att den vuxna befolkningen är rätt vaccinerad nu som 82% minst en dos, och 70,4% på två doser, och ingen dos under 16år.

Kanske det är faktan som gör att du använder en diskussionsteknik och vägra svara och bara fråga.
    Vem vet, dock med faktan och bara frågetecken av dig, så inser vi alla att jag argumenterat och inte.
    Vilket betyder mitt argument är solitt, ja, i alla fall efter dina frågetecken-utan-svar först Solig

Vad i allsin dar är det du menar att du svarat på och argumenterat för? Vilket är ditt argument och för vad? Det här är bland det märkligare jag läst i hela mitt liv. 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-01 21:48:52 följande:

Mer frågetecken istället för svara på nått, intressant.

Men andelen barn i förhållande till vuxna borde närma sig rejält och när den vuxna befolkningen är vaccinerad till så stor del.
    Det är vad vi tar med oss av dina frågetecken istället för svar och argumentera sakligt.

"Men andelen barn i förhållande till vuxna borde närma sig rejält och när den vuxna befolkningen är vaccinerad till så stor del."

Det är möjligt att den meningen ter sig begriplig för dig, men jag kan tyvärr inte tyda den.  
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-01 22:07:07 följande:

Det är vad som sker när man har en vaccinerad vuxen befolkning och en barn population som inte är.

Men mer frågor och undviker diskutera, det är vad som noteras.

Vad sker människa?! Om du har en vuxen befolkning som har en mycket hög vaccinationstäckning och en barnpopulation som inte är vare sig drivande av smitta och som saknar människor att föra smitta vidare till, ja då sker ju inte ett jävla dugg, eller hur?

Du har ju under hela pandemin "berättat" för oss vad fhm påstått, och det är att barn, ju yngre desto mindre, inte driver någon nämnvärd smitta!
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-02 06:45:12 följande:

Det som du svarade på första gång med en massafrågetecken utan svar.
    Det har liksom inte ändrat sig för det gått par inlägg med frågetecken av dig, och helt utan att argumentera.
    JA, barn är inte drivande i smittan normalt, visste du inte om det med det underlag FHM och Socialstyrelsen gett innan?

Men nu är den vuxna befolkningen mycket vaccinerad, men vi vet redan vad som sker här, men inte mig emot, då sakligheten får se om det blir så också.
    Saker som talar emot är att andra vaccinerade verkar mer och mer röra sig fritt i samhället, och eftersom det är 65-90% på Alpha, så kanske det inte kommer synas detta med barn inte är vaccinerade.

Men såklart, de tar du inte i en diskussion, så skriver man frågetecken hela tiden på saker som du redan vet.
    Din osaklighet är talande, och att att det verkar som du hade samlat på dig denna med vaccination och barn och för sen KOLLA barn är drivande.
    Och sen låtsas om att detta inte finns, och de som vågat sig på ta vaccinen:
    Antalet doser givna:
    2021-09-01 12 700 896
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-09-01 6 718 360 82,0%
    Antalet personer som fått två:
    2021-09-01 5 767 107 70,4%

Tow2Mater skrev 2021-09-01 23:40:00 följande:
    Du måste ta nybörjarkursen i klybanesiska om du ska ens kunna börja forstå.

Om man bara skriver frågetecken som haha gör, så inser man att det inte ens finns ett försök.
    Men det visste du ju redan, så är perplexad.

Ja, PERPLEXAD beskriver dig väl. 

Så bisarrt att tycka att man inte får ställa frågor i en diskussion. 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-02 16:08:15 följande:

Det är inte så en diskussion går till, där ena flyr som du och slänger frågetecken bakom sig i hopp om att ingen märker du saknar argumentation. 

Det är en rätt troligt fråga jag ställer kring hur smittspridningen nu kommer se ut med en vuxen population som är vaccinerad till så stor del, och barn är inte.

Det jag tror start på, det är att vi kommer se i förhållande till varandra innan mot nu, det är att andel smittade vuxna mot barn, kommer troligtvis bli mindre när stora delar av dessa 70,8% fullvaccinerade och 82,1 endos vaccinerade inte längre blir smittade lika mycket, som vi vet så har vaccinen en immunitet på 65-90% på Alpha och sen justerat för mutationerna och sen komemr en för det uppdaterade vaccinet.

Men själv klart får det ställa frågor när man har svarat på något, men efter 30 frågetecken av dig utan ens argumentera sakligt en enda gång, ja, då ser vi alla vad det är och inte saklig diskussion.
    Varför är saklighet så svårt för en del.

"Det jag tror start på, det är att vi kommer se i förhållande till varandra innan mot nu, det är att andel smittade vuxna mot barn, kommer troligtvis bli mindre när stora delar av dessa 70,8% fullvaccinerade och 82,1 endos vaccinerade inte längre smittade lika mycket, som vi vet så har vaccinen en immunitet på 65-90% på alpha och sen justerat för mutationerna och sen komemr en för det uppdaterande vaccinet."

Det kan aldrig bli en diskussion av det här. Jag kan absolut inte över huvud taget tyda vad du försöker säga med det jag citerat. Det betyder i sin nuvarande form ingenting alls. Det blir inte kommunikation av att man staplar ord på varandra som inte bildar en enda begriplig mening.  
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-03 11:54:53 följande:

Jag pratar om vaccin och dess effekter, du får gärna delta i diskussionen om du vill.

Det handlar fortfarande om samma sak som första gången du skrev utan delta i det du citerade.

Och det komiska vi redan sett denna effekt jag pratar om i en kommun, kanske det blir mer kommuner.
    Och blir det så av vaccineringen, så visade det sig det var en korrekt observation och när man har vaccinerat den vuxna befolkningen och hur det skiftar balansen till vem som smittas mer och till förhållande till varandra.
    Men såklart, eftersom du inte är saklig, så kommer vi få mer ad hominem och osaklighet samtidigt facit kommer och om det var en korrekt observation.

För mig är det ingen prestige här, utan observera vad fakta tar en.
    Och det är galet logisk observation och när man ser till hur många vuxna som är vaccinerade.
    Dock vet jag om det blir så att barn blir en mycket större grupp jämfört mot innan och per capita/procent i förhållande, så kommer man tjata om ställen där vuxna inte har vaccinerat sig, och sen tro det är ett argument för de områden där vuxna har vaccinerat sig och där barn står för en ökad andel.

För erkänna om det skulle vara rätt, det vet vi alla inte kommer ske.

Men nu är vi vid dina frågetecken och inga svar, men jag fortsätter JÄTTE gärna och prata om detta kan vara en möjlighet och detta före vi vet.

Dock känns det som sagt vad rätt logiskt med 82,1% en dos och 70,8% två doser på de vuxna.

Det är möjligt att det är vad du pratar om men det är omöjligt att uttyda vad du menar om saken eftersom det du skriver inte betyder något. 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-04 11:11:17 följande:

Det är det jag pratar om och vad det kan betyda när de vuxna är vaccinerade Solig

Det jag har är en åsikt som står oemotsagd, och det känns skönt att det inte finns mer teorier där.
    Men facit kommer och om barnen får en ökad procentsats mot vuxnas smitta, en kommun är redan där med barn i tonåren.

Jag har ingen aning om vad du pratar om eftersom dina inlägg inte är begripligt formulerade och eftersom det heller inte går att be dig förtydliga, förklara eller att försöka skriva mer sammanhängande. Så för min del vet jag helt enkelt inte vilka åsikter du har.
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2021-09-04 14:07:05 följande:

Det säger en del om dig och om detta är obegripligt för dig Solig

Det är väldigt enkelt, om så många vuxna vaccinerar sig och inte kan bli smittade och sprida CXOVID-19(För man kan inte sprida COVID-19 när man inte ens kan bli smittad.)
    Och kontentan att vaccinen hindrar så galet många ifrån bli smittade av  den vuxna befolkningen, så kommer givetvis det ha en trolig påverkat att andelen vuxna smittade blir mindre till andelen barn.
    Och av den enkla anledningen att den vuxna populationen är vaccinerad och har ett skydd mot smitta som ligger på 65-90% skydd att ens bli smittad.

Detta är baslogik.
    Har ingen aning vad det är för åsikter du pratar om, facit kommer och det får vi invänta.
    Men en kommun har redan vittnat om effekten.

Vad säger det om mig?

Jag kan inte förstå walesiska heller och det tycker jag säger precis det, att jag inte förstår walesiska. 
  • Anonym (haha)
    Padirac skrev 2021-11-30 21:08:15 följande:
    Det har tidigare i tråden angivits att provsvar lämnats på lördag och söndag, viket jag kan bekräfta som varande sant - hörsägen är kanske inget att luta sig mot i fråga om hur det går till eller inte går till i Sverige.
    Så varför skulle hen lyssna på dig.
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2022-01-02 22:14:47 följande:
    Svarar du en fråga med en fråga?
    Det verkar du också göra!!!
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2022-02-14 13:19:53 följande:

Nej, inte en chans, det var en klassisk diskussionsteknik och istället för svara på nått, så slänger man frågetecken tillbaka och många, precis som vi såg där.

Har inte en aning varför detta är så upprörande för dig, är det för du aldrig hört dessa beräkningar innan?

Dock älskar jag att ni bara använder bekräftade döda, för då blir dödligheten otroligt hög, och det vet vi den inte är.
    Så det var det där med logiken då.

DU verkar extremt arg med alla CAPS, jag tror du får vidga dina vyer lite och inse att det är faktiskt andra som dör utan att vara räknade.
    Och ska du bara acceptera officiella siffror, så funkar bara COVID-19 och kanske svininfluensans virus.
    Resten har stora mörkertal, då det finns inget att vinna på och ta reda på exakt hur de dör, de dör av hög ålder och utlöst av en infektion, detta har vi vetat om så länge att det är lustigt att du inte förstår detta än.

www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

Hur har du fått tillgång till dom inofficiella rätta siffrorna då?
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2022-02-14 13:31:47 följande:

Har hört om dessa beräkningar i flera decennier.

Men du är otroligt gullig att tro att det är nått annat än en beräkning och med tanke på din fråga.
    Enda sättet att få svar på denna, det är att testa samtliga alla år.
    Det kommer aldrig ske, då man bara testar av den medicinska nyttan.

Men gärna förklara de extremt höga dödstalen, om nu bara officiell statistik är okey Skrattande

Från vart eller vem?
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2022-02-14 13:44:49 följande:

Från rörmokaren katt.

Så du kan inte svara på varifrån du fått dessa inofficiella siffror som du upprepat under ett par års tid och som du nu säger att du "hört om" i flera decennier? Det är ju väldigt exakta tal du upprepat, du har sagt och säger fortfarande att det är mellan 2500-5000 som dör årligen av säsongsinfluensan. Jag förstår inte varför du inte bara kan berätta var dom siffrorna kommer ifrån så att andra också kan ta del av dom? 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2022-02-14 13:53:36 följande:

Om du inte kan gissa vart dom kommer ifrån, så blir jag fundersam.
    Jag hört dessa beräkningar under decennier, och de är just beräkningar.
    Men det är rätt gulligt se det som exakt fakta.

Är du intresserad, så får du leta själv, det är för mycket sökresultat att hitta det lätt.

Dock ljuger aldrig jag om sånt här.

Nej, jag kan inte gissa vart dom kommer ifrån. Så du kan väl berätta vart du fått dom ifrån? Jag ser dom heller inte som exakta fakta, jag ser det som om du under väldigt lång tid fört fram just dessa siffror som om dom vore fakta och då hör det ju till att redovisa vart det du påstått kommer ifrån. Jag säger heller inte att du ljuger, jag ber dig bara berätta vart du fått dom inofficiella och enligt dig rätta siffrorna ifrån?
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2022-02-14 14:04:27 följande:

Även du kan gissa vart det kommer ifrån.

Jag är en svamp, och lärt mig detta under decennier.

Men nästa fråga, det borde finnas ett lite större intresse att ha koll på detta.

MEn jag har insett att man inte bryr sig mer än den medicinska nyttan, och de äldre som redan är skraltiga och dör av infektion, det ser man som normalt och hur dessa adresseras i statistiken är en bra fråga, men troligtvis multipla diagnoser används.
    Det vill säga inte heller där samlas de på samma ställe.

Det är väldigt svårt och förstå varför dessa normala år med virus upprör så mycket, det är ju inte speciellt många av alla som dör varje år.

Och ska man bara gå på de officiella siffrorna, så får man en extrem dödlighet helt plötsligt.
    Och det vet du också inte stämmer, efter denna punkt borde din sakliga logik komma in och inse att så är ju det inte att det är så extrem dödlighet på dessa virus normalt.

Jag säger ju att jag inte kan gissa vart du har dom inofficiella och enligt dig rätta siffrorna ifrån, varför tror du mig inte? Jag tvivlar inte på att du är en svamp och att du har lärt dig detta under deciennier, jag ber dig tvärtom att berätta vart och från vem/vilka du har lärt dig detta så att jag också kan ta del av materialet som ligger till grund för siffrorna 2500-5000.
  • Anonym (haha)
    Tow2Mater skrev 2023-01-03 18:25:09 följande:

Se där, Sverige verkar ändrat sig, bra:

Nu skriver Folkhälsomyndigheten i ett pressmeddelande att de vill att regeringen börjar förbereda för krav på ett negativt coronatest för resenärer från landet.

?De personer som föreslås omfattas av kravet på negativt covid-19-test är resenärer från Kina som är över 12 år och tredjelandsmedborgare, det vill säga personer bosatta utanför EES-länderna och Schweiz. Åtgärden minskar risken för att personer med en pågående infektion reser in i Sverige från Kina. Kravet föreslås vara tillfälligt och gälla i tre veckor från ikraftträdandet.?

www.expressen.se/nyheter/fhm-vill-se-testkrav-pa-resenarer-fran-kina/
    Såg en hel busslast kineser knata omkring i förrgår. Så det är nog för sent.
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2023-01-04 10:24:52 följande:

Aha, du menar de såg ut att vara asiater.
    Men rätt skoj du inbillar dig att om man stoppar alla kineser och att inte ny smitta skulle komma över gränsen.
    Och COVID-19 startade för flera år sedan nu, och försent är ett rätt malplacerat ord där.

Nej, jag menar att de var kineser eftersom det var vad de var (och helt säkert är även idag och för all framtid). 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2023-01-04 17:47:07 följande:

Jaså, kollade du deras pass, och såg du då att de kom nu.
    Finner din anekdotiska berättelse som irrelevant för
    precis allt.

Tow2Mater skrev 2023-01-04 13:51:35 följande:
    Smittan kan ju inte stoppas, men förhoppningsvis begränsas lite med färre sjuka inresande.

Vi har redan mycket få inresande direkt från kina, det är fakta du inte kan förglömma.

Nej, jag kollade inte deras pass. Jag vet ändå att de var kineser, precis på samma sätt som jag vet att mina morföräldrar också är det. 
  • Anonym (haha)
    klyban skrev 2023-01-05 17:38:17 följande:

Tyvärr så finner jag det du säger som en irrelevant anekdot, utan saklig betydelse för allt om COVID-19 och hanteringen av den.

Och sen alla problem med påståendet, och att de kan levt hela sina liv här och inte varit utanför landets gränser ens, det är detta problemet ditt påstående har.
    Och har inget värde i en diskussion om kineser.

En sak som jag tycker är sjukt komiskt nu, det är hur Kineserna pratar om vetenskap nu och när de får reserestriktioner på sig.
    En klassisk autokratisk sak, låtsas inte om alla fel man gjort innan
    Jag har varnat mer än en gång om Kina kan skapa problem med sin ovetenskapliga hållning till COVID-19.

Rätt intressant att se Sverige de som tog det mest coolt av många som erkände viruset existens, är de som lyckats allra bäst, och detta efter hamnat i en mycket svår situation innan vi ens visste COVID-19 fanns i Europa.(En annan sak vi får tacka kineserna för och mörkläggningen som autokrater ofta gör med sjukdomar och virus.)
    Och våra liv var till det närmaste opåverkat av COVID-19, förutom att vi slutade stå på varandra.

Och ingen glömmer av alla som påstod annat och högern främst, som blev helt knäpptysta efter fakta kom vi hade tredje lägst överdödlighet i hela Europa.
    Älskar de 28 forskarna som kritiserade Tegnell svårt och FHM, och Tegnell bara sade "påvisa det då"(parafrasering), och deras svar var knäpptystnad

Såg nått klipp eller intervju med nån från Colorado, kanske guvernör.
    Som hade tagit en liknade väg som Sverige och en faktabaserad väg och med att tittat i backspegeln, och hur uppskattat detta var.
    Nu har jag dock ingen koll på fakta där om COIVD-19, så jag inte påstår för mycket som inte har en saklig grund också.

Det är fint att du aldrig glömmer av att påminna om hur eljest du är.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin