klyban skrev 2021-06-08 13:58:02 följande:
Ändå gör du det till ett ämne om mig, upp till bevis
Och ABC pratar vi om desinformation och så undrar man varför ABC får så stora fel ofta.
Och vi frågar varför ABC medvetet skriver saker som vi alla redan vet inte stämmer.
Som du förstår sakligheten berättar nått helt annat än vad du där försökte påstå.
Vi har inget ministerstyre, för det är en svår sak för vissa.
FDFMGA skrev 2021-06-08 09:07:25 följande:
Visst, coronanationalismen gör ju att vaccinationen blir än mer ojämnt fördelat världens länder emellan, så mutationer kommer vi att få leva med.
Minns du förra sommaren då kritikerklustret formligen bombarderade tråden med krav på munskydd för alla. Det var när smittan så gott som var obefintlig.
Jag ser en parallell i agerandet för närvarande. Smittan störtdyker så det gäller att klämma i lite extra då risken är uppenbar att gnällorkestern spelar på sista versen
Jag har nog aldrig sett ett sådant folkliv utomhus som de senaste dagarna - folk i klasar på grönytorna. Jag tycker att det är precis vad vi alla är värda - att riktigt få umgås i ett fantastiskt sommarlandskap nu när vi lämnat det värsta av pandemin bakom oss
Hehe, jo, den kommer jag ihåg så väl, och det är komiskt att politisk agenda slog knut på sig själv och gjorde sig själva irrelevanta med att inte förstå att munskydd har en mycket tveksam funktion och man vet än idag inte ens hur bra/dålig den är.
Ska man titta på Peru, så fungerar det inte alls, och tittar man på andra så kan man ana att det kanske hjälper.
Jag har inte en susning om vad det är, dock vet jag att de flesta inte kan använda munskydd och när man tittar på dom.
Hörde för ett tag sedan att det var någon som sade att kolla nu går smittan ned och pga vaccinationen.
Men man får inte glömma av att smittan även minskar utan vaccinationen, då det är vad som brukligheten sker i dessa tider när sol och värme blir mer tydlig och vi inte sitter i hemmen lika mycket och istället är i naturen.
Vi får hoppas vi har lämnat det bakom oss, men jag ropar inte hej än utan väntar tills vintern och se vilken nivå av effekt det har.
Dock skulle det inte alls förvåna mig om det fortsätter i en lite mindre skala men en betydande ändå.
Jag lämnar detta åt facit tror jag.
Ändra och göra nya lagar tar år, pandemilagen var hoprafsad snabbt och dåligt gjord och pga tidsbrist.
Och arbete med skriva ny/göra äldrevårdslagen, berättar att detta arbete redan är startat.
Så vad yrar du om?
Återkom om nått år när den är omskriven och gått på instans/remiss och fått sina fel rättade, så inte den går utnyttja till fel saker.
Dock vet vi redan vi inget ministerstyre har, och ansvar för mycket om COVID-19 ligger DIREKT under kommun och region.
Du för en falsk argumentation då vi inget ministerstyre har, och det dagliga arbetet ligger varken på FHM eller Regeringen.
Och det är först när man frågar regeringen om hjälp som pressen hamnar på Regeringen i det dagliga frågorna.
Och de i längden har man redan börjat adressera, så varför fabulerar du ihop detta tokiga?
Kan det vara så att du inte greppar hur förvaltningsmodellen fungerar, för det är vad du berättar för oss alla med det inlägget.
Är du politiskt motiverad?
För sakligheten är borta och det är en adekvat fråga när någon missar så grovt.
Påminn mig, vem var det som gav dig information om situationen i Peru? Källa till solfjädern?