Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Forskningens solfjäder i resultatet om munskydd ÄR fakta och berättar om en forskning om munskydd som INTE är entydig.
Spannet på munskydd är inte svart och vitt, utan egentligen berättar om att man säger att munskydd kan fungera lite, eller har en effekt som ger en liten mer smitta än utan och vice versa och vice versa......
En symbolik fungerar inte om de med munskydd tror att ett munskydd är en sköld mot smittan, och FDF har beskrivit det bra och hur man tror sig med munskydd inte behöver bry sig om socialdistansering.
Rumänien vid tillfället hade en galen ökning av döda och såg ut gasa förbi Sverige snabbt.
Så ser det inte ut nu och lugnt ned sig, det är fakta, och vad har du emot den faktan där?
Att läsa upp om Rumänien om fakta, hamnar och slutar på exakt samma ställe om per capita döda som jag nu berättat.
Sverige var 8:e i världen, och nu 25:e, det betyder att vi gjort det bättre än innan, och narrativet att vi gjort det sämre är stendött.
Är det bra, nej!
Men fakta är fakta.
Jag har inget emot någon fakta, jag har något emot att du inte förstår helheten eftersom du envisas med att prata om att exempelvis Rumänien såg ut att "gasa förbi" Sverige och att du gjorde det helt utan att väga in alla faktorer som hade betydelse för det scenariot. Jag frågar igen; vad vet du om Rumänien? Något, inget eller mycket? Hur ser deras ekonomi ut? Sjukvården? Sjukvårdsskandaler? Korruption? Fattigdom?