• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Tow2Mater skrev 2020-10-31 16:02:02 följande:
    Snart kommer en app som kan screena asymtomatiska bärare genom hur man hostar, ganska intressant:

www.studyfinds.org/coronavirus-app-asymptomat.../

"Researchers programmed their AI model with thousands of different recorded coughs from both healthy and sick volunteers. When they fed in recordings of new patients, the system accurately detected 98.5 percent of coughs coming from people with a confirmed case of COVID-19. AI also successfully picked out 100 percent of asymptomatic cases from volunteers who reported not having any symptoms but tested positive for the virus."

Dock har man berättat när man väl intervjuar de som säger sig inte känna av symtom, så brukare detta visa sig inte stämma.
    Men en app låter bra och enklare för folk att avgöra saken kanske, men återstår först och se om appen levererar det den lovar.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-31 16:47:22 följande:
    Jag väntar med replik tills dess att FDFMGA har översatt det här. 

SÅ du vet inte ens vad du skriver längre, intressant.

Men faktum kvarstår att man får uppdatera en del om att man får hålla i, hålla ut om socialdistansering osv...

Sen även om FD kommer och hjälper dig, det betyder ju aldrig att du vill hålla dig til ämnet ändå.
    Det vet vi efter tidigare erfarenheter.

• klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-31 17:38:09 följande:
    Fantastisk översättning. Tack. 

Och vad betyder det fetstilade? 
    Så du vet inte ens vad du skriver längre, intressant.
  • klyban
    FDFMGA skrev 2020-10-31 17:28:57 följande:
    Själv har jag suttit i bilen hela dagen, inte i skräck för covid-19, men väl för att förflytta mig/oss - men igår tyckte jag mig märka att den sociala distanseringen var betydligt mer påtaglig än på länge.

klyban inkluderar väl sådana som pyssel i sitt vi. Hon brukar ju skriva att hon säger ifrån till folk som struntar i att andra vill hålla distans.

Jag gissar att hans fråga föranleddes av förvåning att du inte tillhör dem som säger till och att han drog den slutsatsen i och med att du invände mot ett "vi" som stod för "vi som säger till".

Jag kan själv vara rätt dålig på att säga ifrån i vissa situationer, jag brukar säga till i Icas kassakö om någon attackerar mig bakifrån, men ute i hyllorna så håller jag andan och vänder bort huvudet om någon med munskydd eller någon utan munskydd blir närgången.

Den har jag tänkt på ett par ggr och med hålla andan, och just för efter man hållit andan så drar man in ett extra djupt andetag.
    Och funderat på att det kanske inte alltid är så fungerande heller :p

Men jag kör den också.

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-31 19:51:24 följande:
    Noterar igen att det klyban svarar inte har något med innehållet att göra eller är att likställa med ett "jag vet" eller "du måste [något udda]", förmodligen bara för att sabotera. Som den här underliga utläggningen:

Ingen kan översätta detta.

Jag svarar vad meningen betyder, så enkel var den.

Och du har översättningen här "Vi vet redan att det förekommer trängsel på vissa ställen, och man får försöka hitta nått att minska denna."
    För det är ju exakt så att trängsel uppstår på vissa ställen, och att den bör adresseras.

Undra vad det var för beräkningar du pratade om, och vart vi ska hitta alla poliser...
    Är detta hemligt?

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-31 20:28:06 följande:
    Nej, du svarade lika fult som vanligt. Du är så djävulskt oförskämd i tråd efter tråd. Helst redan i första inlägget, och det bara fortsätter. Varför är du så in i helvete oförskämd jämt?

Har detta nått med COVID-19 och göra?
    Och hur är det oförskämt och vara saklig om COVID-19 menar du?

pyssel skrev 2020-10-31 20:37:18 följande:
    Vad har detta "det-finns-trängsel" - svar att tillföra på att jag skriver att "det är trängsel här"? Hur dum är du egentligen? Vad har "det finns trängsel" med mitt inlägg att göra? Får du tics med ekotal när du inte har något eget att skriva??

Ja, vi är medvetna det finns trängsel på vissa ställen och att det behövs åtgärdas på nått sätt.
    Men att det är trängsel på ett ställe, betyder inte att resten av nationen upplever en trängsel.

Men när kommer den så viktiga beräkningen för dig som jag skulle kunna?
    Finner du inte det intressant att du skriver saker du inte ens vet själv vad det är?

Tryck visa endast på pyssel.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-31 21:02:18 följande:
    Jag som säger? Jag berättar bara vad det skrivits i denna tråd.
    På vad baserar du argumentet om svart-vitt?

De bilder berättar inte mer än att det är trängsel just på dessa platser, inte att hela Sverige är trängsel i.
    Trängseln är begränsad och du som inte bor här, varför inbillar du dig annat för?

Skulle säga trängsel är ett rätt litet problem här, de flesta sköter sig.
    Men nu när smittan tagit fart igen som väntat, så bör man vara mer noggrann med sina åtgärder att minska risken för smittspridning som tex jag gör.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-01 11:44:05 följande:
    Mitt mått är rågat efter flera år när störningarna tar vid igen. Saknar du förmåga att se något annat än isolerade händelser? Åtminstone den här tråden som en uppvisning i idiotkommentarer.

Du kanske själv hade velat ha ett HAHAHA-gapflabb när du skriver att ni är smittade, du och din man? Kanske fått höra att du självklart är smittad för att du pillat på masken eller haft den som diadem i lokaltrafiken, oavsett vad du själv skrivit och själv vet? Det är kul när någon kör ens inlägg genom en avfallskvarn och sedan returnerar det i ny fasong en inte med bästa vilja kan kännas vid. Ja, helt allvarligt. Riktigt allvarligt är att du också tar på dig capen och kommer farande till försvar för trakasserier. Ja, så det är HELT allvarligt.

Det är inte vårt fel att dina argument så ofta inte håller för kritik av verkligheten.

Ja, det var tråkigt andrea fått COVID-19, men man ställer sig lite frågande till vad texten ska ge oss i övrigt om ämnet.
    Ja, det är svårt och skydda sig, men brukar inte du vara för munskydd?

Även särskiljer man person och hur rent praktiskt en smitta smittar, ingen som gapflabbar åt folk blir smittade av COVID-19 och när man pratar om smittovägar.
    Utan du berättar bara att du inte förstår skillnaden mellan person och sak och om COVID-19 smittovägar.

Det är M Ä N N I S K O R som smittar !! ! !!
    Och det är nog(får man hoppas) ingen som gapflabbar åt att folk blir sjuka och dör, dock har det inget med den rent tekniska beskrivningen av COVID-19 som en aerosolsmitta, med ett högt R0-tal(ett högt R0-tal INOM aerosolsmittor, för sett en del fånar börjar jämföra med luftburna smittor, och göra tokiga liknelser där, ingen just i tråden än)
    Vad var denna beräkning som var så viktig jag skulle kunna om en plus en miljon?

Disa35 skrev 2020-11-01 11:51:39 följande:
    Försvinn då. Det är ju knappast krav på att skriva i tråden, eller hur?
    Ger du dig in i en öppen debatt får du räkna med mothugg, så enkelt är det.

Personen har inget intresse att diskutera ämnet, visst kan man köpa en del OT.

Men tryck visa endast på pyssel och avgör själv.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-01 11:52:49 följande:
    "Allt" betyder verkligen inte "allt" i den meningen. Det förstår alla som har en nyanserad begreppsförståelse och utifrån sammanhanget det uttalats - Det är en retur till kommentatörer som gjort det till sin vana att köpa lagets kommentarer, men direkt så tvivel kring att den som är skeptisk faktiskt klarar av att uppfatta saker riktigt. Den här tråden är som en studie i masspråkstörningar.

Har detta nått med COVID-19 och göra, eller är det bara för dolt för se?
    På tal om språkstörning.

pyssel skrev 2020-11-01 11:59:08 följande:
    Mothugg? Jag är väl här och returnerar skiten där den kom ifrån. Jag är läskunnig, det är inte han som svarar. Det handlar inte om mothugg, utan att personen skriver att du bor i Ryssland om du skrivit UK, och sedan har en utläggning om Putin och att du nu ska försvara varför du stöder honom, eller att du får öppna inlägg eller PM om att du är kär i den trakasserande signaturen. Lägg dig i något du begriper eller tål mothugg själv.

Ja, jag har skickat PM när besattheten av min person vida överstiger trådens ämne.
    Men vad har PM med COVID-19 och göra, är det nått du kan elaborera till nått förståeligt?

pyssel skrev 2020-11-01 12:10:05 följande:
    Mitt mått är rågat med den alltid oförskämda och lögnaktiga personen vi refererar till, varför han får de svar han får. Mitt mått är inte rågat med den som startat tråden eller ämnet i sig, så varför skriver DU "Försvinn!", har jag gjort dig något, eller?

Jag ljuger faktiskt aldrig, dock personliga saker kan jag skifta runt för försvåra indikation av min person.

Men som du förstår, följa ämnet som jag gör och är saklig är inte att vara oförskämd.
    Att inte följa ämnet är dock just oförskämt.
    Man ställer sig frågan "Vad gör du här?"(och under premisserna att du så sällan vill diskutera trådens ämne COVID-19)

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-01 12:22:42 följande:
    Högtravande? Nja det skulle jag inte påstå. Klyban är en han, och jag har inte skrivit att jag fått nog av Andrea, som jag vet är en hon. Hur är det med läsförståelsen egentligen? Och skummandet? Jag har inga problem med diskussioner och motstridiga åsikter, jag har problem med hårresande tolkningar som efter flera år tar sig uttryck som trakasserier.

Allt jag har är en saklig diskussion, men saken är att du blir så upprörd var gång när man är saklig och väljer inte att glömma bort saker.

Som tex med COVID-19, som lustigt nog IGEN inte handlade nått om COVID-19.

pyssel skrev 2020-11-01 12:10:05 följande:
    Mitt mått är rågat med den alltid oförskämda och lögnaktiga personen vi refererar till, varför han får de svar han får. Mitt mått är inte rågat med den som startat tråden eller ämnet i sig, så varför skriver DU "Försvinn!", har jag gjort dig något, eller?

Disa förklarade för dig, om det är så jobbigt att diskutera ämnet, så kanske du ska gå till en tråd som du är intresserad av istället.

För just nu ser det inte ut som du har ett minsta intresse att diskutera COVID-19 eller nått som är relaterat till COVID-19.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin