-
Ja, och osaklighet.FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-30 14:23:42 följande:Har detta något med COVID19 att göra?
-
FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-30 14:23:42 följande:Har detta något med COVID19 att göra?
Och jo, så tog ju du bort det som hade med COVID-19 och göra.
Hur komemr det sig du ställer en fråga om vad mitt inlägg har med COVID-19 och göra.
Och sen plockar du bort texten som berättar, är det ett resonemang du klarar av att expandera? -
pyssel skrev 2020-10-30 14:32:06 följande:Glömde de extra sammanhangsmarkeringar du behöver. Det avsåg förstås detta: Bäst att ta på sig när man ska stoppa ner BS i säcken. Om man går på din rek riskerar man att få med sig det hem från tippen igen. Och släng skydden på destruktion också. Så det inte blir som med fentanylplåstren i olåsta container på sjukhusen innan man visste bättre.
Skydd på. Stoppa i sopsäck. Destruktion. 35 kvar.Inser jag vunnit diskussion om beräkningar och om polisen.
Då du inte vill diskutera någon av dom.
Vad gör du här i tråden?
Glöm inte trycka visa endast på Pyssel. -
pyssel skrev 2020-10-30 15:23:24 följande:"Klybans betraktelser" = Synliga förluster. Ner i sopsäck av ren barmhärtighet. 34 kvar.
Vad har detta med COVID-19 och göra?
Eller om dessa beräkningar eller poliser som vi inte har? -
pyssel skrev 2020-10-30 18:04:22 följande:Är du moderator nu också. Det har jag missat. Trodde du bara ingick i advokattrojkan. Ja då förstår jag varför dina anmälningar tas på allvar.
Är detta inlägg om COVID-19?
Undrar då det är svårt och utläsa i detta inlägg om det är nått om COVID-19. -
Anonym (Jodå) skrev 2020-10-30 22:52:39 följande:Inget svar på frågan, bara en reflektion om hur olika man ser på det hela.
I en svensk fb-grupp.
Person A delar en artikel om Trump när han under sin sjukhusvistelse åker runt i bilen och vinkar till sina fans/väljare. Artikeln handlar om hur han utsätter sin personal ( secret service/chaufför ) för onödig smittorisk.
Person B svarar på fb:
"Vad skulle han ha gjort då, åkt ensam?
Tanken att Trump, mitt i sin sjukdom, mitt i en pandemi, kanske borde ha stannat på sjukhuset fanns liksom inte. Ger likadan känsla när svenskar i random fb-grupper frågar vilket som är bästa landet att åka till, som inte har lockdown eller som har få restriktioner.
Kort sagt, jag får känslan att många svenskar inte förstår allvaret och det är klart, med en språksperson som Tegnell som själv inte är orolig för viruset ( men ändå inför restriktioner ) så förstår jag dem litegrann.Det är nog mer så att Svensken inte riktigt fattar det är dax att växla om igen.
Vi får hjälpa dom som inte fattat detta än, vilket är udda då vi vetat om detta sedan sekund ett när vi hade en konstaterad pandemi. -
FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-31 15:15:45 följande:Nu har jag sett fler bilder och filmer på trängsel i Sverige (inklusive i områden med fler restriktioner) vilken tur att jag fått lära mig här att allt sådant material är manipulerat!
Nope, det är du som säger, då du bara klarar av svart och vitt argumentation.
Men visst är det så att vi ser trängsel på vissa ställe, och att en del får börja engagera sig över att vara lite mer restriktiv i sina ärenden utanför hemmen.
-
AndreaBD skrev 2020-10-31 15:26:28 följande:Precis. Även om jag har svårt att begripa hur man kan förstå att inte ALLT som står i media stämmer, och att inte allt är lögn heller......
Det är den klassiska konfirmationsbiasen som spökar.
Ser man ett exempel som stödjer deras tro, så tror dom att det är så överallt.
Det är ett par ställen som inte funkar sådär jätte bra, och de får börja skärpa sig nu.
-
Vi vet redan att det förekommer trängsel på vissa ställen, och man får försöka hitta nått att minska denna.pyssel skrev 2020-10-31 15:36:46 följande:Trängsel på plats heter istället att upplevelsen går genom ett filter av skräck, inte att observationer och situationer kan vara helt korrekt uppfattade. Det har jag fått lära här. Precis som att andra personliga observationer blir rakt motsatta när de filtreras genom andras tangentbord.
-
Pope Joan II skrev 2020-10-31 15:48:34 följande:Hur ska ni hjälpa dem/"Svensken" att göra det?
Vilka ni, vill ni ha en större smitta?
Undrar då jag pratar om att folk ska börja engagera sig bättre.
Det är människor som smittar och det är människor som gör det eller inte.
Men ja, man får öka medvetenheten.