FDFMGA skrev 2021-07-01 19:08:21 följande:
Nej, men nu har det nog tokat till sig någonstans.
Jag har ingen som helst respekt för den här trådstartarens önskemål eftersom jag anser dem vara bisarra.
Startar man en tråd på ett öppet forum så borde man förstå att man inte bara kommer att omges av ett hov av likasinnade.
Det gäller i stort sett varenda tråd på FL, men det händer inte ofta att ts saknar kunskap om hur ett öppet forum fungerar - som jag redan skrivit ett flertal gånger i den här tråden så finns det slutna samtalsgrupper.
Där finns det goda möjligheter att diskutera allt mellan himmel och jord eller bara skapa en grupp för inbördes beundran - allt detta utan att riskera att bli motsagd.
Näväl, om man ska hålla sig till ämnet för tråden så är detta lilla stycke kritikerklustrets senaste bidrag. "Med tanke på att svenska FHM genom Tegnell låtit förmedla att de vidtagna åtgärderna som finns på plats är tillräckliga oberoende av dominerande variant så är det väl oundvikligt med en fjärde våg till hösten om inte förr."
Skulle man kunna ha som skoluppgift där eleverna fick frågan vilka brister resonemanget har?
Svaret är att viruset är oberoende av Tegnell, skulle det komma en fjärde våg så kommer den alldeles oberoende av vad Tegnell säger just nu.
Alltså att ställa in åsiktskompassen så att den pekar på att det som kommer att ske blir motsatt vad Tegnell säger är att tillmäta honom på tok för stor betydelse - ett slags omvänt orakel i en svartvit världsbild
Det är inte vad som står i den fetstilade texten. Där står det att FHM tycker att de åtgärder som finns på plats - hålla avstånd, tvätta händerna, stanna hemma vid minsta symptom och testa sig - är tillräckliga oberoende om det är delta eller alfa som är dominerande medan andra, som exempelvis den australiska läkaren jag hörde intervjuas om saken menar att alla råd och rekommendationer och åtgärder måste anpassas till det faktum att delta är mycket mycket mer smittsam och har ett annat spridningsmönster än alfa.