• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

pyssel skrev 2020-10-16 14:47:49 följande:
    19,35
    Sug på den, du.

Vi kan diskutera när du är ute ur dimman och kan hålla dig till ämnet och härbärgera lusten att tolka in lika mkt som ryms i en syratripp.

Jag väntar på dessa beräkningar som jag inte kunde, men du har inte ens klarat av och berätta vad detta har med COVID-19 och göra och vad detta är för beräkningar.

Och du har berättat att det bara var nonsens och med tanke på ett svar på vad denna en miljon plus en miljon var för något.

Och visst är det intressant att du inte klarar av att backa upp dit påstående om mig, då du inte ens klarade av och berätta vad det handlade om.
    Och enbart för du inte ens vet själv och nu tror det försvinner om din inkompetens om denna beräkning.

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-11 22:13:41 följande:
    Det gör det. Att du inte förstår är med i beräkningarna, svarsfrekvensen är också medräknad, fast på andra ledden.

Så vilka beräkningar var det?
    Nu 5 dagar senare så är det fortfarande ingen som vet ens vad du pratar om för beräkningar, och inte ens du själv visade det sig.

• klyban
    FDFMGA skrev 2020-10-16 15:02:29 följande:
    Nej, mitt intryck är inte att du har några problem med läsförståelsen.

Däremot är jag inte säker på att du kalibrerat din relevanskontroll ordentligt.

Jag kan t ex inte för mitt liv förstå hur det är relevant ism kritik av Sveriges coronastrategi vad personer som inte har en susning om den tycker.

Det skulle iofs kunna vara relevant för Sverigebilden som ju Fuck Google anser har försämrats väsentligt.

Vad hjälper det om man har lärt sig gå om man ständigt går vilse.

Nu ska jag googla lite och se om månen är en ost, det finns säkert en hel del som påstår detSolig
    +74miljoner träffar, så månen måste vara gjord av ost.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-10-16 16:09:34 följande:
    Har detta nått med COVID-19 och göra?

Månen vara gjord av ost då det finns så många Google resultat, och det har med COVID-19 och göra, då en användare att om det fanns resultat så var det sant.

Som med Sveriges strategi om COVID-19 som man påstår med dessa googlingar och pga det finns resultat  i andra länder för "Herd immunity".
    Dock ändrar detta inte vad Sveriges strategin är, då man upprepar denna vid varje PK jag sett.

Där har du hur detta googling är sammankopplat med COVID-19, så nu vet du vad detta hade med och göra med COVID-19.
    Har du mer sakliga frågor?
    Eller nått annat jag kan hjälpa dig med COVID-19?
    Jag är till ditt förfogande och hjälpa dig med eventuella svårigheter du har om ämnet.

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-10-16 16:23:28 följande:
    "Fortsätt följa rekommendationerna". Lallare. Vad sägs om BÖRJA följa rekommendationerna?

Personligen har jag följt dom hela tiden, men visst det är en del som hamnat i någon slags läge där man vill vara ute och är ute.
    Och det kommer ju garanterat skapa mer smitta.

• klyban
    AndreaBD skrev 2020-10-16 16:59:04 följande:
    Som sagt, jag var inte medveten om att det finns på svenska. Kanske har jag sagt det förut och folk har inte påpekat. :)  

Det var enkelt och förstå, och sammanhanget var tydligt.
    Vi nöjer oss med det.

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-16 19:12:57 följande:
    Vi vet, faktiskt med exakthet, var på solfjädern dessa fakta står att finna. För herrn finns istället tolktjänst, jag föreslår tlftolk i dessa tider, och förstås de talrika experterna i herrns närhet, att tillgå. För oss är det pärlor för svin att förklara något, men vi kan för säkerhets skull berätta en gång till att det vara kär, det är inte samma som när någon ber dig snällt först och sedan skarpt, att läsa innantill. Om vi nu ska backa tillbaka till när du sabbade debatten om COVID-19.

Jo, detta har du upprepat nu om dessa beräkningar, men berätta vad det ska stå för dessa beräkningar.
    Det har visat sig du inte ens vet, vilket betyder att det var aldrig något jag inte förstod, utan du bara fabulerade ihop beräkningar och nu vet du inte vad du ska säga längre då det inte existerade några beräkningar.
    I ett hopp om vad?
    Undrar då du inte säger nått om COVID-19 och dessa beräkningar om en miljon plus en miljon du ville vi alla skulle veta om.

Ja, i alla fall ser det ut så då du aldrig berättar vilka beräkningar det är.
    Kanske det är för svårt

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-16 20:12:37 följande:
    Så det spelar ingen roll att andra länder tycker att Sveriges åtgärder (eller brist på) är konstiga, och många tolkar åtgärdspaketet som om Sveriges strategi är flockimmunitet (korrekt eller inte), och felaktig? Det spelar väl en roll när man påtalar att synen på Sverige inte alls är positiv, som påståtts innan i tråden. Artikeln illustrerar en negativ syn på Sveriges coronahantering.

Vi vet att Sveriges strategi inte är flockimmunitet, då man berättat detta i VARJE PK jag sett.

Ja, om man vill förmedla en negativ bild av Sveriges strategi, så är ju det perfekt och börja med och låtsas om att man inte vet vad den strategin är.(fast den har upprepats varje PK jag sett)

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-17 01:47:50 följande:

Hur har det funkat med munskydd i Peru?

Och vi har flera länder framför oss som nyttjat nedstängning men inte gett nått synbart bättre resultat än oss.

En del verkar tro smittan är redan över, fast än vi har en smittoökning i större delen av världen.
    Undra när folk ska greppa att detta är inte över på länge.

Som om inte Tegnells bevingade ord var tillräckliga, och att smittan är inte ett sprinterlopp, utan ett maraton.
    Undra när den polletten ska trilla ned.

Och är Sveriges mål flockimmunitet(fast man berättar vad strategin är i var PK jag sett), så är man vansinnigt dålig på flockimmunitet.
    Riktigt jävla dåliga, kanske därför ni vill tillskriva Sverige har en strategi man inte har, så man kan sen klaga på hur man misslyckas med den, då den faktiska strategin är en annan.

Finner det komiskt att man efter så lång tid fortfarande försöker få folk och tro vi har en strategi vi inte ens har.
    Sånt är mycket märkligt, att man måste fabricera strategier som inte finnes och till och med har förnekats.

• klyban
    pyssel skrev 2020-10-17 12:10:13 följande:
    För just dig ter det sig så. Vilket återigen kokar ner till det faktum att du är en person, inte ett "vi". Du har en ett litet snålt kluster av personliga assistenter som backar upp ditt ad hominem-trams, och som själva har svårt med bildspråk. Ett annat antal personer är trötta på dina förvrängningar av våra inlägg och suckar irriterat åt dina favoritord "ad hominem", "hat", "hybris" och "faktadriven". Du har lite fler likar med den vokabulären på altright- och incelsidor, så frågan går i retur: - Vad tusan gör du här när du inte kan debattera? Det är bara att backa bandet och se att du var idiot i ditt allra första inlägg mot mig, strax före löning i augusti. Som kuriosa är det någon annan som puffat en inceltråd där du beter dig som en idiot mot mig också, för att inte tala om alla prostitutionstrådar som är fulla av dina påhopp.

Jag ställer mig frågande vad din text har med dina COVID-19 beräkningar och göra och denna en miljon plus en miljon.
    Det är ju trots allt ditt påstående som du inte klarar av att förklara relevansen för COVID-19.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin