AndreaBD skrev 2021-05-23 17:19:55 följande:
Herregud, jag har ju inte påstått att det säkert är så, utan bara att det kan vara så! Och att man inte har lika mycket kontakt när man INTE längre jobbar ihop som när man jobbat ihop - det säger väl sig självt?
Ja, det är ju inte så förvånande att dina spekulationer, eller fritt fantiserande kan man ju också kalla det, alltid sammanfaller med hur du vill att det ska vara. Men visst - du har rätt, klart det kan vara så. Giesecke kan ha en begynnande demens. Det kan för all del Tegnell också ha. Johan Carlson har kanske också börjat insjukna, han är ju bara 5 år yngre än den gamle Giesecke.
Jag tycker inte att det säger sig självt att man per automatik har mindre kontakt när man inte längre jobbar ihop. Jag vet många fall där det är precis tvärtom och ännu fler fall där det inte förändrats - de personerna har lika mycket kontakt trots att de inte längre arbetar på samma arbetsplats. Hur det är med just de här personerna vet givetvis inte jag (och heller inte du) men Tegnell sade själv förra året att han och Giesecke stått i regelbunden kontakt efter att Giesecke slutat på myndigheten. De har ju en historia tillsammans där Giesecke var den som anställde Tegnell och det är väl - nu när det är lov att spekulera utan att bli utsatt för anklagelser om personförföljelse - troligt att de även har eller har haft en vänskapsrelation.
Här är en underhållande krönika (troligen inte din humor men jag tycker att den är mycket fyndig och träffande):
www.aftonbladet.se/kultur/a/lA7g5L/tegnellmejlen--ett-svindlande-maktspel