• klyban

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

pyssel skrev 2020-10-06 09:07:33 följande:
    Och som jag skrev: Här var regionens experter spot on.
    Ja, det är väntat att smittan ökade till hösten, lustigt det tog såpass lång tid dock.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-06 10:21:01 följande:
    Så det är de som säger det och inte du?
    Det är som virus funkar, det ökar vid denna tiden.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-06 10:51:20 följande:
    Fint att du gjorde ett faktadrivet inlägg om saken. För det var ju precis det som diskussionen gällde. 
    Jo, det är ju vad som man förutspått med viruset, och om det blir en såkallat andra våg, ja det återstår och se.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-10-06 10:59:44 följande:
    Håll i och håll ut på ett faktadrivet sätt!
    Jo, vi får hålla i och hålla ut och nu på den väntade smittoökningen.
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-06 13:00:59 följande:
    Jag tycker mig ha förstått att du vill uttrycka att smittoläget inte kommer att vara stationärt och att det blir fler smittofall under hösten.
    No shit, det visste alla redan.

Jag undrar faktiskt det, och om det verkligen var så och med tanken på svaren som var osakliga.
  • klyban
    pyssel skrev 2020-10-06 13:31:22 följande:
    Det var inte "lustigt" här, utan helt som förutspått av regionens experter, tidsmässigt. Även om du förväntat eller hört något annat i just din region.

Att smittan skulle öka är ingen hemlighet, och att den sker nu är väntat.
    Personligen trodde jag det skulle ske tidigare än vad det gjorde.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-07 20:43:54 följande:
    Du menar att plötsligt har inte COVID 19 brett ut sig över flera länder osv?

Det är väl också WHO som deklarerar pandemi elelr de lägre graderna.
    Undra hur det gick med deras funderingar att omklassa systemet, då det var på tal om att ha ett system som berättade mer på vilken nivå man var än det binära valet på pandemi eller inte.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-10-06 13:00:59 följande:
    Jag tycker mig ha förstått att du vill uttrycka att smittoläget inte kommer att vara stationärt och att det blir fler smittofall under hösten.
    No shit, det visste alla redan.

Ja, jag har upprepat det många ggr, dock verkar en del inte vilja komma ihåg detta.
  • klyban
    AndreaBD skrev 2020-10-09 08:59:35 följande:
    Min tolkning är snarare att många började med mask efter sommarledigheten och sedan tröttnade många. Antigen tyckte de att det inte verkar så farligt och att det ju ännu inte har rekommenderats, eller så så tyckte de att det var för jobbigt.

Jag har själv haft mask sen dess på offentliga kommunikationer, och det är jobbigt med mask. Det kliar, det är varmt, det immar på glasögon så att man måste ta av dem...Och det är dumt om man måste nysa. Men, jag håller ut än så länge. 

Jag började upptäcka en ökad användning förra veckan tror jag det var och av ansiktsmask.
    och den har nog redan avmattats lite, men fortfarande bra fler som har masken än för par veckor sedan.

• klyban
    AndreaBD skrev 2020-10-09 09:17:33 följande:
    Och de som säger att det är bara att inte klia sig i ansiktet vet inte vad de pratar om. Det kanske varierar lite mellan olika fabrikat, men det finns masker som verkligen GÖR så att det kliar. Och jag vägrar ha tygmask. Det ska vara FFP2, annars är det meningslöst.

Automtism är hopplöst svårt att bryta i början, men det går.
    Men inte utan rört munskyddet många ggr först Tungan ute

Testade detta själv med TV-programmet 24 karat och inte slicka sig om munnen och äta en krämbulle, det var väldigt jobbigt i början.(men det gick lära sig)

Så det finns hopp för munskyddsanvändarna Flört

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin