Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Oavsett vilket så nöjer jag mig att förtydliga
Pandemin är och förblir som ett maratonlopp - och utifrån egna erfarenheter vet jag att sådana inte är spikraka och att det kan vara en oerhörd skillnad mellan att springa uppför Västerbron och nerför Västerbron
Jag får ibland känslan av att en del trodde detta skulle vara över efter någon vecka par månader.
Och sen skulle vi vara tillbaka till det normala, verkar som tidsperspektivet vi har är svårt och greppa för många.
Men även jag och du som säger detta kommer hålla på länge, vet inte ens hur länge, men som ett omfattande problem säkerligen 1-2 år.
Sen kan vi kanske få ett vaccin som skyddar de yngre, men vaccin är inte alls lika säkert att det skyddar de äldre.
Och ska vi då acceptera en överdödlighet bara för samhället is stort inte har problem med viruset, jag anar att vi kommer få se en hel del hycklare då.
Samtidigt som frågan är hopplöst svår och lösa pga äldre har svårare att bilda rätt antikroppar.(Då vi vet redan idag att med vaccin så dör 3500-5000 årligen av influensor ändå.)
För mig som har ändlöst tålamod, så går detta på automatik nu, med socialdistansering, hålla mig undan folkrika tider osv... OCH tidsperspektivet.