FDFMGA skrev 2020-09-20 14:13:17 följande:
Sett över tid kommer smittan säkert även i fortsättningen att minska i Sverige, dessutom verkar det som att snällare stammar av viruset börjar dominera. Men vi kommer sannolikt att få se enstaka lokala smittspridningstoppar i höst och i vinter.
Som Tegnell påstod så är munskydd en symbolfråga, kanske de kan ha ett positivt symbolvärde under en begränsad tid på lokal eller regional kollektivtrafiknivå, kanske inte.
Jag såg att Påven Johanna ansåg att du delar uppfattning med Trump. Jag tror nog att hon missförstått Trump. Han har ju blivit coronanationalist och uttalat att det är en patriotisk handling att bära munskydd.
Däremot finns det ju tydliga paralleller mellan Trumps syn på den svenska strategin och kritikerklustrets.
Ja, det är en märklig synkronisering vi ser där.
Och sen står dom och ropar nej jag är ingen högerextrem och när man ställer frågan.
Frågan är varför om de inte är högerextrema, kan det vara av ren okunskap?
Men då ställer man sig istället frågan varför diskutera nått så passionerat och inte vet vad de talar om ens.
pope försökte bara provocera som vanligt, tycker sånt är roligt.
Dock så glömde h*n det sakliga och de gigantiska skillnaderna, vilket gör det till högklassig komik.
Min syn på munskydd är att ingen tvång behövs, men att det kan uppstå situationer där munskydd kan fylla en funktion om rätt applicerad och använd.
De psykologiska effekterna av att lokalt påtvinga munskydd kan nog vara en bra väckarklocka om tillfälligt använd, för psykologin gör så vi anpassar och snabbt och blir igen vårdslösa i beteendet.
Förstår inte varför de är så aggressiva om munskydd, och när det UPPENBARLIGEN haft en vikande smitta länge nu.
För i mina öron låter det som att de inte ens är intresserade av munskydd och med denna verklighetsbakgrund borttagen och den vikande smitta.
Det påminner lite om föredettingen i riksdagen som gick till jobbet med symtom och sen säga jag inte gjorde nått olagligt och sen nästa sekund stå prata om munskydd tvång.
Detta under en tid vi har visat hela världen att det går hantera corona med frivilliga åtgärder.(Och nu vet jag redan att någon i klustret kommer glömma av den hand vi blev tilldelad oss.)