FuckGoggleAskMe skrev 2020-09-10 22:54:47 följande:
Ja det är just det här jag menar Klyban, du upprepar nu för femtioelfte gången att det varit en massa smittade i Sverige på ett tidigt skede, och du definierar detta som Den Hand Vi Fick Oss Tilldelade. Jag tror att ingen tycker att den bilden är oklar, speciellt eftersom du upprepat detta 87 ggr.
Och, dessutom, alla har förstått hur bilden ser ut, även innan du försökte att förklara den.
Har du förstått att du är så vansinnigt irriterande eftersom du upprepar plattityder och självklara saker och dessutom så attackerar du människor på ett otrevligt sätt?
Vad i det är det du inte förstod?
Och jo, det det har varit oklart, då detta var ett narrativ för stänga ned Sverige.
Och en hopplös svår för en del och släppa här.
Vilka plattityder är det du har i åtanke?
Det roliga är att självklara saker måste upprepas, då de ofta glöms av för bereda vägen för komma till andra slutsatser som inte klarar av den självklara saken.
Och när den insikten når en, så väljer man att bli arg istället.
Mitt råd är att inte skippa detaljer som har betydelse för det argument man försöker.
En är text munskydd, där vi ska ignorera detaljen att forskningen har en solfjäder av påstådd fakta.(forskningen)
Och ingen vet egentligen hur bra/dåligt/neutralt munskydd är.
Den mest komiska "forskningen är hur man visar en person som en enskild simulerad nysning/hostning, och sen hur man säger kolla så effektivt ett munskydd är, sen glömmer man av allt annat som har en betydelse också.
Men när man tar upp tex falsktrygghet, så brakar himlen ihop, tar man upp solfjäder av forskningen från ena spektrumet till det andra, så brakar himlen ihop.
Och istället för kräva att man forskar och utvärderar munskydd och avslutar denna kunskapslucka.(Men det är extrem komplex forskning, och det är inte ens säkert vi ens komemr nära ett slutgiltigt svar ändå.)
Ja, sen har vi alla handhavandefel med munskydd, som är ovanligt omfattande, men ser munskydd som en krämbulle och låta bli och slicka sig om munnen, det går lära sig låta bli slicka munnen, men det är en rätt ansträngande uppgift för många.
Då det handlar om Automatism.