Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Replik från Svenonius:
www.dn.se/kultur/irene-svenonius-vi-star-pa-troskeln-till-en-ny-och-battre-vard/
Replik från Svenonius:
www.dn.se/kultur/irene-svenonius-vi-star-pa-troskeln-till-en-ny-och-battre-vard/
Besked från FHM angående AstraZenecas vaccin först på torsdag.
Tidigast på torsdag ska det vara. De vill inte skynda fram ett beslut tydligen.
FHM genom Tegnell är inte oroade över det kommande påsklovet trots att smittspridningen är mycket hög och därtill stigande från dessa höga nivåer. Det finns ingen anledning att oroa sig över lovet eftersom de tidigare loven inte adderat till högre spridning. Det finns heller ingen särskild anledning att oroa sig över varianterna eftersom de restriktioner som finns på plats motverkar spridningen oberoende av variant. Utbrotten i skolorna behöver man heller inte vara så oroad över eftersom barn och ungdomar inte driver smittan i någon särskilt hög grad.
Bör man oroa sig över att följsamheten minskar då? Tja. Jag kan ju tycka det, inte minst med tanke på de mycket mer smittsamma varianterna, det kommande påsklovet och det faktum att det förekommer relativt många utbrott på skolor. Att flera regioner rapporterar att allt fler av de som behöver den mest avancerade vården är allt yngre tycker jag personligen också är mycket bekymmersamt och i mina ögon tillräckligt för att försöka göra något annat än man hittills gjort.
Obegripligt att de öppnar för närundervisning på gymnasiet igen i ett läge som det här.
Underligt att Carlson ville ha Harriet Wallgren kvar när han underkänner hennes förmåga att ens förstå vad det var FHM sysslade med. Pinsamt av GD.
Nu ska jag lyssna vidare på utfrågningen.