Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
20 miljoner givna doser och 18+7 fall av dessa båda allvarliga koagulationsrubbningar.
20 miljoner givna doser och 18+7 fall av dessa båda allvarliga koagulationsrubbningar.
Statsministern påpekar att gällande rekommendationer och restriktioner gäller också påskharar och påskkärringar. Vilken skön och skojig typ han är ändå.
FHM behöver tydligen några dagar på sig för att ta ställning till Astrazenecas vaccin och hur/om det kan användas. Det var överraskande måste jag säga.
Så jävla tragiskt - en på miljonen som vaccineras med AstraZenecas vaccin drabbas av något som kallas trombocytopeni och bland andra FHM stoppar vaccinet.
Inte nog med att man aktivt bidrar till att underblåsa vaccinmotståndet - beslutet innebär att folk som annars hade fått leva vidare kommer att dö.
Det finns inga läkemedel som är biverkningsfria.
En på miljonen och ingen i Sverige. För mig är stoppet obegripligt - men jag antar att det kan relateras till FM:s roll i Pandemrixskandalen och till beslut som fattas mer mot bakgrund av prestigetänkande än vetenskap.
20% ökning av fall i Stockholm den senaste veckan, och så blir det påsk. Jag känner verkligen med vårdpersonalen.
Nu avbryter Finland vaccineringen med Astra Zenecas vaccin under en vecka medan två fall av blodpropp utreds.