• solstickan2

Varför finns det så många idiotmän?

(vet att det finns idiotkvinnor också men tråden handlar om idiotmän just nu)

Oavsett om man hänger på familjeliv eller flashback så ser man mängder av trådar som handlar om dessa idiotmän och deras brott eller beteende. Eller på andra ställen, i media osv. Eller så har folk egna erfarenheter både män och kvinnor om andra män som inte kan bete sig.

Varför? Det är ju kvinnor som uppfostrar dem? Nästan så man blir lite "feminazi" när det kommer till vissa (naturligtvis inte alla!) .. men är det inte konstigt så som vissa beter sig? Om man ser till brottsstatistiken och annat. 

Hur skapas dessa idiotmän? Är det naturen själv som skapar dem av någon anledning eller vad är det frågan om? Finns ju otroligt många vuxna män som beter sig riktigt svinigt och illa mot andra. Har alla dessa män haft hemska mödrar , tror inte det, då det finns män som klarar av att bete sig trots det. Så vad är det som gör att vissa män beter sig som svin? Är det en viss genetik de besitter eller är det en "social konstruktion"? Vad f-n beror det på??

• Svar på tråden Varför finns det så många idiotmän?
  • Anonym (Misandri)
    Bjoer skrev 2020-04-20 11:03:39 följande:
    Det var det jag menade. Utvisning innebär ju att personen redan är här. Det är svårt att utvisa någon innan de kommit hit. Så jag ser inte relevansen i frågan om jag anser att Sverige ska ta emot brottslingar?

Hela problemet är att man tror att utvisning löser problemet. Det gör det inte. Det bara flyttar det. Föreslår man utvisning som lösning på våldtäktsbrott så innebär det att man skiter i kvinnor som inte är svenska. I praktiken. Vilket är rätt osmakligt.
    Svarar du utan att läsa?

Ett samhälle med påtaglig manligt överskott i befolkningen har fler våldtäkter. Flyttar det hit mest män orsakar det alltså våldtäkter. Dessa män kan komma från platser utan mansöverskott.
  • Mimosa86
    Postman skrev 2020-04-16 21:24:38 följande:

Jag tror att det har att göra med vårt testosteron, vi är mer riskbenägna, impulsiva, våldsamma och mer utåtagerande när vi mår dåligt. 

Rastlösa eller sysslolösa män är farliga brukar jag också säga, det vi gör idag i vårt segregerade samhälle är att låta en massa pojkar, killar, män sitta sysslolösa, det slår tyvärr tillbaka omgående.

Tyvärr har vår syn på kvinnor som goda och män som onda gjort att vi har lämnat pojkar, killar, män utan engagemang, skolan som är idag gynnar flickor, inte pojkar och då får man det i retur, det är så det funkar.

Samhället måste engagera sig långt mer i pojkar, killar, män och då menar jag inte ur något feministiskt tjafs utan ur ett medmänskligt perspektiv.

Det är vad jag tror men jag är ingen sanning.

Visst är det så. Men hittils har ju den samhällsinsatsen gjorts i huvudsak av kvinnor. Och det funkar inte! För det kan inte längre ligga på kvinnor att rädda upp allt och alla. Ibland är det tyvärr det enda som funkar att en brorsa uppfostrar en annan brorsa. För de lyssnar tyvärr inte på oss tjejer. Här behöver alla fina och bra män visa sig, ta ställning och agera när en nära vän eller helt främmande person beter sig illa eller utrycker sig horribelt om en annan människa.

Metoo var ett omskakade fenomen som visade vilket fruktansvärt gigantiskt samhällsproblem vi har. Och hur ställde sig majoriteten män till detta? Med tystnad!! Istället för att bli förbannade ställa sig upp och kräva förändring.

Istället så riktades mycket ilska, inte mot förövarna som förstör för alla bra män, nej förakt och ilska riktades emot de som blivit utsatta som valde att berätta istället för att hålla tyst
  • Anonym (Misandri)
    Mimosa86 skrev 2020-04-20 15:33:14 följande:
     Ibland är det tyvärr det enda som funkar att en brorsa uppfostrar en annan brorsa. För de lyssnar tyvärr inte på oss tjejer. Här behöver alla fina och bra män visa sig, ta ställning och agera när en nära vän eller helt främmande person beter sig illa eller utrycker sig horribelt om en annan människa.
    Dessa broschor lyssnar inte på oss heller... Och jag vägrar ta ansvar för dem, jag har inget med dem att göra.

Däremot skulle jag hypotetiskt sett kunna säga till en vän som beter sig illa. Men nu umgås jag inte med idioter, så det behövs aldrig.
  • Bjoer
    Anonym (Misandri) skrev 2020-04-20 13:53:01 följande:
    Svarar du utan att läsa?

Ett samhälle med påtaglig manligt överskott i befolkningen har fler våldtäkter. Flyttar det hit mest män orsakar det alltså våldtäkter. Dessa män kan komma från platser utan mansöverskott.
    Vilket inte är relevant eftersom vi inte har ett påtagligt manligt överskott.
  • Bjoer
    Konservativ skrev 2020-04-20 12:48:38 följande:
    Nej, du har fel. Dels är det ganska omskakande att bli utvisad och drägget får sig en tankeställare. Dels blir idioten av med sitt gäng vilket ofta är helt avgörande. Dels är man i många andra länder, särskilt utanför Europa, fullständigt oförlåtande och skulle idioten fortsätta bete sig illa så är det på egen risk. Inga dialogpoliser i Irak, Centralafrika och Libyen. Om polisen ens kopplas in.
    Källa? Det sista vet vi redan är fel eftersom vi vet att hårdare straff inte ger lägre brottslighet. Därför tvivlar jag på att resten stämmer heller.
  • Bjoer
    Nej, du har fel. Dels är det ganska omskakande att bli utvisad och drägget får sig en tankeställare. Dels blir idioten av med sitt gäng vilket ofta är helt avgörande. Dels är man i många andra länder, särskilt utanför Europa, fullständigt oförlåtande och skulle idioten fortsätta bete sig illa så är det på egen risk. Inga dialogpoliser i Irak, Centralafrika och Libyen. Om polisen ens kopplas in.
    Källa? Det sista vet vi redan är fel eftersom vi vet att hårdare straff inte ger lägre brottslighet. Därför tvivlar jag på att resten stämmer heller.
  • Bjoer
  • Vattumankillen
    Mimosa86 skrev 2020-04-20 15:33:14 följande:

Visst är det så. Men hittils har ju den samhällsinsatsen gjorts i huvudsak av kvinnor. Och det funkar inte! För det kan inte längre ligga på kvinnor att rädda upp allt och alla. Ibland är det tyvärr det enda som funkar att en brorsa uppfostrar en annan brorsa. För de lyssnar tyvärr inte på oss tjejer. Här behöver alla fina och bra män visa sig, ta ställning och agera när en nära vän eller helt främmande person beter sig illa eller utrycker sig horribelt om en annan människa.

Metoo var ett omskakade fenomen som visade vilket fruktansvärt gigantiskt samhällsproblem vi har. Och hur ställde sig majoriteten män till detta? Med tystnad!! Istället för att bli förbannade ställa sig upp och kräva förändring.

Istället så riktades mycket ilska, inte mot förövarna som förstör för alla bra män, nej förakt och ilska riktades emot de som blivit utsatta som valde att berätta istället för att hålla tyst

Kvinnorna kan också reagera med tystnad när männen behandlas dåligt av dom.

Orsaken varför männen reagerade bland annat så kan ju bero på att kvinnorna gick ut med namn på olika personer utan att de hade döms i någon rättegång
  • Anonym (Misandri)
    Bjoer skrev 2020-04-20 16:16:08 följande:
    Vilket inte är relevant eftersom vi inte har ett påtagligt manligt överskott.
    På sina inte så mycket, på andra ställen mer:

"Det bor cirka 1?300 ensamkommande ungdomar i Uppsala. Det gör att var sjätte person i åldern 15?17 år i Uppsala kommun är en ensamkommande."

"Totalt bor alltså cirka 1?300 ensamkommande i Uppsala just nu. De allra flesta är 15-17 år och 90 procent är pojkar, majoriteten är från Afghanistan. Antalet svenska ungdomar i åldern 15-17 i Uppsala är cirka 6?000, enligt Statistiska centralbyrån. Grovt räknat innebär det att var sjätte ungdom i 15-17-årsåldern i Uppsala i dag är en ensamkommande flykting."

Med andra ord 3,5 män på 2,5 tjejer i åldersgruppen (lätt avrundat). Det är ett påtagligt överskott - och det har gett alldeles för mycket konsekvenser.

Källa: https://www.unt.se/nyheter/uppsala/sa-manga-ensamkommande-finns-i-uppsala-4223997.aspx
Svar på tråden Varför finns det så många idiotmän?