Varför finns det så många idiotmän?
Jag tror att det har att göra med vårt testosteron, vi är mer riskbenägna, impulsiva, våldsamma och mer utåtagerande när vi mår dåligt.
Rastlösa eller sysslolösa män är farliga brukar jag också säga, det vi gör idag i vårt segregerade samhälle är att låta en massa pojkar, killar, män sitta sysslolösa, det slår tyvärr tillbaka omgående.
Tyvärr har vår syn på kvinnor som goda och män som onda gjort att vi har lämnat pojkar, killar, män utan engagemang, skolan som är idag gynnar flickor, inte pojkar och då får man det i retur, det är så det funkar.
Samhället måste engagera sig långt mer i pojkar, killar, män och då menar jag inte ur något feministiskt tjafs utan ur ett medmänskligt perspektiv.
Det är vad jag tror men jag är ingen sanning.
Metoo var ett omskakade fenomen som visade vilket fruktansvärt gigantiskt samhällsproblem vi har. Och hur ställde sig majoriteten män till detta? Med tystnad!! Istället för att bli förbannade ställa sig upp och kräva förändring.
Istället så riktades mycket ilska, inte mot förövarna som förstör för alla bra män, nej förakt och ilska riktades emot de som blivit utsatta som valde att berätta istället för att hålla tyst