Facket!
Vem ska man vända sig till när man blivit fel behandlad av sitt eget fack och inte ens cheferna på facket eller förbundet lyssnar!?
Hjälp.
Vem ska man vända sig till när man blivit fel behandlad av sitt eget fack och inte ens cheferna på facket eller förbundet lyssnar!?
Hjälp.
de har gjort avtalsbrott, fick inte lönehöjning. Varför vet jag inte! så ja det finns underlag på att de gjort avtalsbrott. Facket ska då kräva att arbetsgivaren betalar ut lön enligt gällande kollektivavtal!-?
de har gjort avtalsbrott, fick inte lönehöjning. Varför vet jag inte! så ja det finns underlag på att de gjort avtalsbrott. Facket ska då kräva att arbetsgivaren betalar ut lön enligt gällande kollektivavtal!-?
Nej jag är inte nyanställd. Det är den årliga lönehöjningen som är enligt fackets kollektivavtal som de inte har gjort rätt för sig.
Jag förstod inte alls ditt svar för övrigt...:))
Men hur som helst.. var kan man söka hjälp i denna fråga gentemot facket? om man anser att facket kunde ha handlat bättre?
Om det är ett dåligt fack... eller finns det inget att göra? bara att byta fack?