Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Regeringen vill ta ett steg mot diktatur

RebeckaZ70 skrev 2021-09-15 10:17:36 följande:
    Fler judar som inte passar in i deras värld är förutom jag själv
    Flash Gordon skrev 2021-09-15 09:51:37 följande:

Det är mycket och många som inte passar etablissemanget och etablissemanget kräver då, utan att skämmas, att dessa röster inta ska få höras.

Ramberg, Boisen, Strandhäll ...

Samma överklass allihop.

Jo, RebeckaZ70 är ett hett ämne inom "etablissemanget" och "överklassen"
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-15 10:43:06 följande:
    Och sedan går de till högljutt anfall när detta påpekas
    Tack för att du om och om och om igen illustrerar min poäng.

Rasister är mer intresserade av att diskutera människors ursprung än deras gärningar.
  • nihka
    Anonym (Funderar) skrev 2021-09-15 14:41:40 följande:

Okopplad fundering till de senaste diskussionerna i tråden men efter nyheten idag att ovaccinerade ska få egna råd och ?inte kunna få gå tillbaka till ett pre-2020-samhälle? som FHM säger, vilket då övriga medborgare får.

Hur funkar detta egentligen juridiskt med den frivillighet till vaccin vi har i grundlagen, om myndigheterna sätter upp hinder att delta i samhället övriga får delta i? Jag tänker nu rent juridiskt och undanber mig känsloargument att det är rätt åt dem osv.

När slutar en frivillighet att vara frivillig i rent juridisk mening? Får staten skilja på folk allmänt på det viset utifrån ett val som är frivilligt i lag?

Råd är ju bara råd och alltid frivilliga. Annars är det regler och lagar.
  • nihka
    nattuw skrev 2021-09-16 20:38:25 följande:

De ((S)trollen) försökte samma sak på ett annat forum (Flashback) men där fick de ett minst sagt mediokert genomslag. Tror de lade ner den satsningen och nöjde sig med att brunsmeta hela forumet. Inklusive mat och litteraturdelen.

Helt otroligt hur du hinner läsa in dig på ett helt forum med fler än 20 000 inlägg per dygn förutom att ha full koll på vad som händer här på FL. Vilken flitig liten myra minsann. Hahahaha!
  • nihka
    nattuw skrev 2021-09-16 22:00:35 följande:

Om man läser vad som faktiskt skrivs så passar nog inga judar in i deras värld.

Om man läser vad som faktiskt skrivs så är rasister mer intresserade av att diskutera människors ursprung än deras gärningar. Detta ständiga ältande om etnicitet och ursprung.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-17 05:27:14 följande:

Eftersom det finns en fungerande moderering på FB.

Här får de (och deras svans) hållas och vi kan med all säkerhet förvänta oss förstärkningar med nyreggade nick som hyllar Socialdemokraterna och försöker "brunsmeta" oppositionen som kommer in strax innan valet när väl SSU och andra inblandade partiorganisationer kommer igång.

Hahahaha! Underbart! Familjeliv är en socialdemokratisk sammansvärjning. Huuuur verklighetsfrånvänd går det att vara?

Jag som borgerlig har inga problem att fungera här inne år efter år, men då är jag just borgerlig, inte extremhöger och inte fast i en rutin med personangrepp som somliga andra som gillar att prata om andras hjärnor och fittor. Om man avstår från sånt klarar man modereringen finfint. Har inte det minsta med politisk hemvist att göra utan med hyfs.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-09-17 13:38:18 följande:

Ja herregud - men i det här sammanhanget är konspirationshögerns stolligheter tämligen harmlösa.

Värre när SD-vurmarna länkar till inslag i Swebbtv som uppmanar folk att strunta i vaccination och i stället satsa på avmaskningsmedel.

www.familjeliv.se/forum/thread/81382547-svt-och-resten-av-vanster-medias-logner-om-covid

Hahaha! Galet.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-17 05:27:14 följande:

Eftersom det finns en fungerande moderering på FB.

Här får de (och deras svans) hållas och vi kan med all säkerhet förvänta oss förstärkningar med nyreggade nick som hyllar Socialdemokraterna och försöker "brunsmeta" oppositionen som kommer in strax innan valet när väl SSU och andra inblandade partiorganisationer kommer igång.

Fast vi ser ju de facto inga såna här bara hen SDaren som reggar på regelbundet, ibland flera gånger om dagen. Eller har du "missat" det? Verkar vara en bad case av projicering här. Hahahaha!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-09-24 05:25:44 följande:

Och så här fungerar deep-state

Direkt från en tjänst på Partiet till en tjänst i offentlig förvaltning. Därefter sprida det partipolitik från ett statligt företag.

Partiet och Byråkratin växer ihop till ett. Förlorar Partiet tillfälligt makten finns de Partilojala tjänstemännen där för att att täcka upp.

Deep State

Natalie Sial som socialdemokrat
    aktuellenergi.se/natalie-sial-ny-presschef-pa-vattenfall/

Natalie Sial twittrar politik som presschef på Vattenfall
    twitter.com/NatalieSial/status/1438137307534610434
    nyheteridag.se/frick-svarar-pa-vattenfalls-sd-attack-genom-att-ta-deras-kunder/

Och återigen när man kollar upp det du postar visar det sig att du ljuger.

Natalie Sial har INTE twittrat i egenskap av presschef på Vattenfall utan som privatperson från sitt privata twitterkonto.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-09-24 11:29:55 följande:
    Fast det där var väl i säck, dvs avpixlat, redan i våras innan det kom i partiarbetarnas småpåsar här på FL.

Någon lögn behöver det alltså inte vara - kanske bara ytterligare ett exempel på att källkritik och relevans är okända storheter i twitterhögens filterbubbla.
    Det var SD-Kinnunen som första förnärmade började vinkla det till att vara en attack PÅ Vattenfall. Mannen med dollartecken för ögonen, Chang Frick, hoppade snabbt på eller var kanske med från början och nu är det en attack FRÅN Vattenfall:

nyheteridag.se/frick-svarar-pa-vattenfalls-sd-attack-genom-att-ta-deras-kunder/

Chang Frick är den största delägaren i Svensk Kärnkraft AB där han gör reklam för sina insatser på Nyheter Idag där han är grundare och chefredaktör och där han skriver om att Svensk Kärnkraft AB är så förträffligt.

Länge leve den fria oberoende pressen. Hahahaha!
Svar på tråden Regeringen vill ta ett steg mot diktatur