Disa35 skrev 2020-03-31 11:04:12 följande:
TS, jag tänker våga mig på en gissning och jag får säkert hela forumet över mig, men jag tar den risken.
Du skriver i trådstarten att ni är i karantän.
Det betyder att ni lever avskilda från yttervärlden, på ett helt annat sätt än vad ni är vana vid, beroende av andra och utan kontroll över vad som sker.
Det i sig är oerhört psykiskt påfrestande; jag törs gå så långt att jag antar att du sannolikt inte skulle reagera så här starkt under normala förhållanden, eller hur?
Jag råder dig till att vänta med att riva upp himmel och jord just nu, avvakta med eventuell polisanmälan tills efter karantänen. Det är en olaglig handling, ja, och du kan lugnt vänta tills efter karantänen; få brott har preskriptionstid på två-tre veckor, och att bryta posthemligheten anses som allvarligt (därmed garanterat mer än två-tre veckor innan det är för sent att anmäla).
Whitehorse1979 skrev 2020-03-31 10:47:25 följande:
Kränkt?
Snarare pinsam.
Men be inte grannen om mer hjälp, bäst för denne att slippa dig med.
Bestemor skrev 2020-03-31 10:52:27 följande:
Tala om för grannen vad du känner, då kommer du definitivt att slippa bli kränkt av hens hjälp i fortsättningen.
Jag undrar ofta vad som hänt med folk. Hur kan folk bli kränkta för allt?
Och alla ni andra som inte förstår varför TS känner sig kränkt...
Exempel på sånt jag kan beställa som kommer i paket som måste hämtas ut på postutlämning: Sexleksaker och mediciner...
Jag vill inte under några omständigheter att någon annan öppnar mina paket för de sakerna är personliga!! De är inget jag vill att någon annan skall titta på!!
TS jag skulle bli vansinnig och frågat den som hämtade paketet hur F-N den tänkte och om den verkligen trodde det var ok, och om hen hade varit ok med att jag gick igenom all dens post. Verkligen inte ok. Sen hade det kanske varit svårt att polisanmäla om inget saknas, men jag hade låtit personen få veta att det den gjorde inte var acceptabelt!