Eurydike skrev 2023-07-15 17:29:24 följande:
Äventyr är livets krydda och kryddor finns det gott om 🌶 Jag tycker du är modig om du vågar dig ut på ett sådant äventyr, men var försiktig bara. Hellre feg och vid liv, än modig och död. Då håller jag tummarna för en riktig vargavinter så hela Bottenviken blir bottenfrusen 🥶😉
Jag gillar många olika sorters äventyr. När jag var barn ville jag bli äventyrare, men tycker nog egentligen bättre om äventyr i liten skala. Jag och min syster fantiserade om att hitta ett dinosaurieskelett som vi kunde sälja svindyrt till något museum för att finansiera våra äventyrsresor. Äventyr som faktiskt blev av var att gå från där jag bor nu till Öland. Vi kom inte hela vägen, men vi gav oss ut på resan och gick nästan 20 mil. Vi sov i tält och åt väldigt lite mat, så man kan säga att vi levde på luft och vatten. Ett annat äventyr var att hitta Fagertärn till cykel och utan karta. Dit tog vi oss fram och lyckades få se de röda näckrosorna ????
Tack så mycket! Jag håller med, det är skillnad på att ta chanser och risker och det är skillnad på att vara dumdristig och modig.
Det hade ju varit ett äventyr i sig att hitta något sådant, vilken fascination. Ja, det är inspirerande och jag är lite på samma linje. Man behöver inte så jättemycket för att ge sig av, budgetäventyr är fint. Att hitta alternativa vägar är fint, inte bara absolut tro på att man måste ha så avancerad utrustning alltid. Fagertärn fick jag söka på, det är för mig okända platser där. Vackert att ni kom dit och fick skåda det ni for efter. Både resan i sig och målet är fina upplevelser.