Här är vi alla vänner.
På tal om Finland, jag ska beställa godis från Fazers onlineshop. Hälften finns ju inte i ens i Stockholm om man inte söker sig till en specialaffär och betalar 55 spänn för en chokladkaka.
På tal om Finland, jag ska beställa godis från Fazers onlineshop. Hälften finns ju inte i ens i Stockholm om man inte söker sig till en specialaffär och betalar 55 spänn för en chokladkaka.
Jag tror på midsommarens förlösande kraft, regnets hugsvala och solens vederkvickelse. Sol och jord, i trolsk symbios då allt kan hända. Hoppets horisont i din blick, längtans ursinne i din röst, kärlek till livet i dina händers tröst.
Jag tror på hembygdens hymn och ära, dess själ som genljuder i hjärtats slag. Havets trevande fingrar och vindens fria famn, skeppet som vänder åter till dess trygga hamn.
Jag tror på livets hyllning, insekt och människa, alla yngel och barn i alltets oändliga garn.
Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar, det har jag!
Jag har fått hjälp fläta en midsommarkrans att bära på huvudet men dom där 7 sorters blommorna ska man väl lägga under kudden eller hur? 🌸🌼🌺
Katolik som jag är känner jag till att midsommar förknippas med Johannes döparen men midsommar är ändå det jag tänker mest på den här helgen. Svensk som jag är (vill va iaf!).
Såg i Wikipedia att midsommardagen är typ finländska flaggans dag så allt gott till det då! 🇫🇮
Jag tror på midsommarens förlösande kraft, regnets hugsvala och solens vederkvickelse. Sol och jord, i trolsk symbios då allt kan hända. Hoppets horisont i din blick, längtans ursinne i din röst, kärlek till livet i dina händers tröst.
Jag tror på hembygdens hymn och ära, dess själ som genljuder i hjärtats slag. Havets trevande fingrar och vindens fria famn, skeppet som vänder åter till dess trygga hamn.
Jag tror på livets hyllning, insekt och människa, alla yngel och barn i alltets oändliga garn.
Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar, det har jag!
Det är ärligt menat. Jag skriver inte sånt jag inte menar. 😉
Livet är inte lätt för nån av oss, Freddie K. Jag inser jag är väldigt priviligierad som har en stor familj som håller ihop och som jag kan känna trygghet hos. Det är ingen självklarhet förstår jag när jag läser det du skriver. Beklagar du inte har nån att fira midsommar med. :/
Men den där låten asså. Du sa den inte va så värst bra men jag tycker den är väldigt bra faktiskt. Så sorglig, så vacker. Bra text, väldigt vacker melodi och du sjunger refrängen så bra. Du har en vacker sångröst vet du det?! 👍🏿
Tårarna kommer när jag lyssnar på den, jag svär.
Hoppas det är ok jag lägger upp din låt här:
">
👍🏿😉❤️
En gris till kaffet är gott ibland, en sorts friterad syltmunk.
Jag får väl prova plocka blommorna och se om det funkar, ja. Fast gärdsgårdar vet jag inte om vi har här i betongen. Polisen ställer upp kravallstaket ibland. Kanske kan det ersätta haha? 😉
Jag vill gärna utforska och fira dom svenska högtiderna. För mig är det liksom att omfamna mitt land, att få va en del av det svenska/nordiska trots jag har ursprung on the far side of the world.
Fint att din flagga betyder så mycket för dig. Finland har ju en del att va stolta över. Att ni kunde försvara er så hjältemodigt mot Sovjetunionen t.ex. 🇫🇮
För mig är den svenska flaggan viktig. Mitt fina och enda hemland (en del blir förvirrade när jag säger så)! Tack för din lyckönskning! 🇸🇪
Du sprider bra inspiration, verkligen. Så jag unnar dig en din födelsedag med när den nu kommer! 👍🏿
Visst är den bra? Den fångar känslor jag också har även om jag bor i ett annat ghetto. Same shit typ. 😉
Den blir ju extra vacker just för den är så sorglig. Jag tycker moll ofta kan va vackrare än dur.
Och ja, det är allas våran Freddie K i videon, han i stiliga ljusblåa jackan. Han bredvid är nog Torsten (tror jag). 😉