• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Välhängd sverigedemokrat)
    Litenmenhård skrev 2020-04-08 07:39:23 följande:

Varför står det att jag har ett meddelande när jag inte har det?

Godmorgon.

Jag har samma sak. Att jag har ett meddelande men det finns inget nytt. Har varit så i ngra veckor.
  • Litenmenhård
    Anonym (Välhängd sverigedemokrat) skrev 2020-04-08 08:26:42 följande:
    Godmorgon.

Jag har samma sak. Att jag har ett meddelande men det finns inget nytt. Har varit så i ngra veckor.
    God morgon.

Skönt att det inte bara är mig det spökar för då.
    Disa35 skrev 2020-04-08 08:19:16 följande:
    Han säger lite enkelt sammanfattat att det sannolikt rör sig om en konspiration på två-tre personer, att mördaren har säkerhetsbakgrund, är en mycket van skytt, känner Stockholm som sin egen ficka, är i livet och har kvar vapnet. Samt att motivet är politiskt, att det handlar om Palme som makthavare.

Och allt detta kan han motivera uttömmande och begripligt.
    Jag avgudar folk som vet vad de talar om.
    Lite intressant det här med folks, i allmänhet, förtroende för GW.
    Jag har inget emot honom alls och håller med om att han verkar vara mycket initierad, trovärdig och kunnig. 

Frågan jag ställer mig är vad är egentligen skillnaden när GW "tror något" och det som idag vanligt kallas för "killgissningar"? 
  • Litenmenhård

Nu vaknade Torsten...

• Disa35
    Anonym (Välhängd sverigedemokrat) skrev 2020-04-08 08:31:57 följande:
    Lite intressant det här med folks, i allmänhet, förtroende för GW.
    Jag har inget emot honom alls och håller med om att han verkar vara mycket initierad, trovärdig och kunnig. 

Frågan jag ställer mig är vad är egentligen skillnaden när GW "tror något" och det som idag vanligt kallas för "killgissningar"? 
    Det skulle väl vara fyrtio-femtio års yrkeserfarenhet, plus en professur . Samt att han har haft möjligheter som få andra att läsa in sig på materialet och att han av allt att döma har tagit till sig vad som finns där.

Om GW lät som alla andra skulle inte jag heller lita på honom, men nu gör han inte det.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-04-08 08:34:25 följande:

Nu vaknade Torsten...

Då får du hälsa god morgon från oss
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-08 08:39:44 följande:
    Då får du hälsa god morgon från oss
    Han hälsar tillbaka. . Han käkar frukost just nu.
    Disa35 skrev 2020-04-08 08:39:02 följande:
    Det skulle väl vara fyrtio-femtio års yrkeserfarenhet, plus en professur . Samt att han har haft möjligheter som få andra att läsa in sig på materialet och att han av allt att döma har tagit till sig vad som finns där.

Om GW lät som alla andra skulle inte jag heller lita på honom, men nu gör han inte det.
    Sant och rimligt. Och han är inläst och när man sen också uttalar sig i form av professor inom ett område så ger det en enorm tyngd.

Likförbannat så har jag sett många exempel på andra personer (män i hans ålder) som uttalat sig från liknande positioner. Kanske inte nödvändigtvis professurer men ändå formellt sakkunniga. Deras antaganden har ofta avfärdats som killgissningar. Ofta kanske för att deras antaganden inte fallit vissa i smaken?
  • Disa35
    Anonym (Välhängd sverigedemokrat) skrev 2020-04-08 08:44:54 följande:
    Sant och rimligt. Och han är inläst och när man sen också uttalar sig i form av professor inom ett område så ger det en enorm tyngd.

Likförbannat så har jag sett många exempel på andra personer (män i hans ålder) som uttalat sig från liknande positioner. Kanske inte nödvändigtvis professurer men ändå formellt sakkunniga. Deras antaganden har ofta avfärdats som killgissningar. Ofta kanske för att deras antaganden inte fallit vissa i smaken?
    Vilka tänker du på då?

Mitt intryck är att nästan alla andra säger: "Det var kurderna/PKK/ordningspolisen/CIA/Sydafrika/Christer Pettersson", och när man frågar varför blir svaret: "Öööh...det var det!"
    Undantaget de som tror på Christer Pettersson, de brukar komma dragande med att Lisbeth Palme pekade ut honom (vilket hon inte gjorde) och att han minsann har haft ihjäl folk tidigare (en liksasinnad, i stundens hetta, med bajonett).

GW däremot säger: "Jag tror att det är på det här viset därför att...och det är inte på det viset därför att...", och sedan följer detaljerad förklaring på varför han tror som han gör.
    Inte nog med att den förklaringen är detaljerad, den är logisk också.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-04-08 08:44:34 följande:
    Han hälsar tillbaka. . Han käkar frukost just nu.
    Vad får Torsten till frukost?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.