Här är vi alla vänner.
Ja, kvinnosynen va väl lite annorlunda då men samtidigt upplever jag dom gamla Bondfilmerna har mer skön humor och glimten i ögat än dom nyare med Daniel Craig.
Är kjolen färdig än?
Jag gillar Lidl. Tycker mycket av deras varor mm håller väldigt hög kvalité och ofta bättre än på tex. ICA. Alltså inte bara bra priser utan bra kvalité med.
Påsken är rätt chill här med. Umgås en del med min familj dvs föräldrarna, syskonen och katterna men inga andra pga Corona. Vi äter och dricker gott, snackar, spelar spel, kollar film mm.
Har ni några särskilda påskrätter, förutom ägg? :) Skinkan är ju en populär sak att köpa, och påskmust förstås. Vi brukar köpa en burk sill iaf, kanske gravad lax. Det blir lite av en upprepning av julbordet för oss kan man säga :)
Ja det stämmer ju! :D Roger Moore och Maud Adams var två stora namn i den filmen. För mig är Sean Connery den rätta 007, de nyaste som började Pierce Brosnan har jag inte brytt mig om särskilt mycket. Såg Goldeneye och delar av någon mer med honom men absolut ingen med Daniel Craig. Bondfilmerna är nog inte riktigt min grej :)
Kjolen ligger i träda över påsk tills jag har lite mer lugn och ro omkring mig så jag fortsätter nog nu när vardagen återkommer :)
Ja Lidl har generellt bra mat, älskar deras lyxvaror ffa :D Inte så förtjust i köttpåläggen och charkkorvarna men annars är det mesta helt ok :) Och kul att de säljer annat än mat där. Köpte min OL där t ex, funkar jättebra :D Och en ny vanlig Singer blev det också i höstas.
Här blev det oxfilé två dagar i rad under påsk! Otroligt pris på Lidl, under 200:-/kg. Men det låter intressant med lammstek, känns helt rätt för firandet :) Just mat är väl något av det man vill uppleva om man åker utomlands, kom på härom dagen under en promenad att det är matdofterna som gör att det känns så annorlunda när man är ute och reser :)
Ja honung har man i te :D Eller i bakverk möjligen. Har du det till något annat? Vad gör du för godsaker hemma? :D