Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Här är vi alla vänner.

Emilija skrev 2023-07-24 18:50:03 följande:

Länge sedan jag tittade in här, vad gör ni nu för tiden?

Hallå där! Ja, det var länge sedan! Jag kände nästan inte igen dig 🤩 Här är allt som vanligt. Inget nytt under solen och inte under stolen heller för den delen 🌞 Men i tråden har det dykt upp några nya ansikten sedan sist 🧶 Har du haft en fin sommar?
  • Eurydike
    Emilija skrev 2023-07-24 21:45:09 följande:
    Hej! På så vis! Ja, jag läste lite bakåt i tråden med behållning. Tack, den har varit fin. I våras hittade jag ett styrketräningsprogram jag utformade för 15 år sedan när jag rotade i lådor i källarförrådet. Så jag började träna efter det, tre dagar i veckan, det fungerar ganska bra. Jag har tillbringat ett par veckor i Litauen nu i sommar. Köpte med mig böcker hem. Överlag trevligt.
    Vad bra att du kunde kika in och läsa i kapp lite! Det låter fint med ett styrketräningsprogram och kul att du har lyckats hålla i med träningen. Jag har också tränat en hel del på sista tiden. Härligt med en resa till Litauen! Vad blev det för böcker som fick följa med hem? 📚
  • Eurydike
    Oussama skrev 2023-07-24 10:47:02 följande:
    Hahaha nej jag hade också jättegärna velat ha det, men jag bor i lägenhet med dusch, så inget badkar där heller..

Jag menade faktiskt bada i sjön 🙂. Runt kl 7, då är jag ensam i bryggan oftast, och badar utan kläder vilket gör det ännu mer uppfriskande.

Men då ska man vara ok med lite kallare väder och vatten temp. Man vänjer sig. 

Sen åker jag vidare till jobbet
    Det låter ju som ett perfekt sätt att börja dagen på! Ännu bättre än ett blombestrött badkar, faktiskt. Ett nakendopp om dagen friskar upp både kropp och knopp 🐬 Japp! Man får inte vara någon landkrabba eller fryslök om man ska klara av det och jobba hela dagen efteråt 🦀 Själv blir jag blå om läpparna om jag blir för kall och får inte upp värmen igen om jag inte tar en varm dusch!
  • Eurydike
    Emilija skrev 2023-07-25 22:31:57 följande:
    Tränar du också styrketräning? Det är intressant, man kan träna med olika perspektiv som utgångspunkt. Avkopplande att resa lite utan stress, annars finns det många fina platser inrikes med. Det blev lite olika böcker, förutom nedan listade införskaffade jag även en bok om järnvägsutrustning och dess underhåll, signalanordningar, telemekanik och information om infrastruktur och mycket annat. Varför vet jag inte riktigt, kanske kan vara intressant. Sedan en bok om växter också.

Jag väljer sommaren av Ruta Vanagaite
    Anteckningar av Sofija Ciurlioniene-Kymantaite
    Poesi II av Salomeja Neris
    Vintrarna kommer alltid att vara vita av Tomasz Snarski
    Ja, jag tränar både styrka och kondition, fast inte samtidigt. Precis! Det finns olika fördelar med båda. Än så länge har jag bara gjort en massa (!) dagsutflykter, men det har också varit trevligt. Boken om järnvägsutrustning påminner om den där instruktionsboken till en harv (?) som du läste förut. Det kanske är uppföljaren? 😅 Var hittar du dessa böcker? På loppisar? Det låter som spännande böcker och vackra titlar på den första och sista boken ✨
  • Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-07-26 20:02:52 följande:

Det är nått fel på vädret efter som det inte regnar idag 

Ja, nu har vi vant oss vid att det regnar jämt, så något skumt måste det ju vara 😝 Här kom det faktiskt en skvätt förut, men det var mer som om molnen nös än ett faktiskt regn! ☔️
  • Eurydike

Hej! Vad fint att ni tänkte på mig och saknade mig här i tråden! Det gjorde mig riktigt rörd 😍🥰❤️ Tydligen blev jag bannad av misstag, men eftersom jag ändå funderat på att byta konto av en helt annan anledning så orkade jag inte reda ut varför utan skapade bara ett nytt konto. Därför har jag två konton nu. Bortsett från det som hände med mitt konto så har jag gått igenom en personlig kris som jag fortfarande befinner mig i. En nära familjemedlem har plötsligt gått bort, vilket gör att jag är väldigt ledsen och inte orkar skriva på forumet som vanligt. Jag har också fått överta personens hund, så nu försöker jag ta hand om henne på bästa sätt. Tack för att ni bryr er!

• Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-07-31 21:00:13 följande:
    Jag beklagar sorgen.
    En stor styrke kram  till dig Hjärta
    Tror att du kommer att ta bra hand om hunden så den får det riktigt bra hos dig.
    Kram 
    Tack så mycket och tack för kramen, det värmer verkligen! ❤️ Ja, jag ska verkligen göra mitt bästa och kikar nog in här i tråden då och då, även om det inte blir lika ofta som tidigare under en period. Kra!
  • Eurydike
    Tomas Svensson skrev 2023-07-31 21:57:38 följande:
    Hemskt trist att höra! Jag har inte vart på forumet mycket på senare tid. Det har vart för mycket att dra i. Skriv gärna. Du är en frisk fläkt här på FL. Hoppas du orkar igenom även denna motgång.😀
    Ja, det är det verkligen och tack för de fina orden! Det var snällt sagt! Det ska jag försöka göra och nu loggar jag ut härifrån ett litet tag.
  • Eurydike
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-08-21 21:25:07 följande:

Trodde att jag skulle börja att jobba i morgon fast efter en titt i min kalender så såg jag att jag börjar att jobba först på onsdag så det blev en positiv överraskningGlad    

Så skönt med lite extra ledigt! Har du riktig, riktig tur så kanske du slipper regnet också, men det tror jag tyvärr inte med tanke på hur den här sommaren har sett ut 😅 Jag skickar en sol till dig och hoppas att den kommer fram! 🌞
Svar på tråden Här är vi alla vänner.