• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-11-03 14:08:46 följande:

Jag tillåter mig själv att gäspa.

GÄSP!

Gäspar ikapp.... Em-tröttheten har slagit till... Men bra låt iaf som piggar upp lite :)
    Litenmenhård skrev 2020-11-03 14:22:36 följande:

BTW: Varför står det Fäst i en tråd där tiden ska stå?

Jo det är en admin som har fäst den så den hela tiden ska ligga längst upp, så den behöver ingen tidsangivelse och flyttar sig inte om någon skriver i den.
    Litenmenhård skrev 2020-11-03 14:47:54 följande:

Finns det några gratissidor där man kan lägga upp sina noveller? Sexnoveller var tydligen inte gratis. Det fick jag reda på efter jag hade reggat mig.

Konstigt, den brukade vara gratis iaf... Eller så var det en med nästan samma namn jag tänker på. Orkar inte googla nu men det borde inte vara svårt att hitta såna sidor tycker jag!

• Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-11-03 14:19:57 följande:

Jag: *nyser 3 gånger*
    Ugan: "Allså, du låter som en katt när du nyser"
    Lillbrorsan: "Aniiee har alltid låtit som en katt när hon nyser"

Haha :D Jag har en kompis som också nyser som en katt.
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-11-03 12:43:32 följande:
    Bästa frukostarna är när man köpt färsk limpa och har en massa goda pålägg och så te eller varm choklad till det ;) En helgmorgon ska det vara så man kan sitta och njuta i lugn och ro.

Så är det nog! :)

Att vara chef verkar väldigt intressant (min man är också det) men jag vet inte om jag skulle trivas med alla bitar som ingår, det är ju inte bara personalansvar liksom. Jag har inget emot pappersarbete heller, men det verkar som om många arbetsgivare har en orealistisk syn på budgetering, särskilt när de vill dra åt svångremmen. Till slut går det ju ut över kvaliteten av arbetsinsatsen också (för få i personalen exempelvis eller undermåligt material).
    Ja det är ju inte alltid det är kul att vara chef men vilket jobb är alltid kul? Det gäller att fokusera på det positiva eller så gå vidare.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-11-03 15:18:16 följande:
    Gäspar ikapp.... Em-tröttheten har slagit till... Men bra låt iaf som piggar upp lite :)
    Litenmenhård skrev 2020-11-03 14:22:36 följande:

BTW: Varför står det Fäst i en tråd där tiden ska stå?

Jo det är en admin som har fäst den så den hela tiden ska ligga längst upp, så den behöver ingen tidsangivelse och flyttar sig inte om någon skriver i den.Konstigt, den brukade vara gratis iaf... Eller så var det en med nästan samma namn jag tänker på. Orkar inte googla nu men det borde inte vara svårt att hitta såna sidor tycker jag!

Hehe, visst är det?

Aha, ok. Då fattar jag.

Jag får googla lite mer på det. .
  • Litenmenhård

Kan du sige far?

• Litenmenhård

Visste ni att danska barn tar längre tid på sig att lära sig språket än till exempel de svenska barnen?

Bara något jag kom att tänka på.

• Litenmenhård

Drar igång 666 på högsta volym!

• Litenmenhård

Det står:" Väntar på Facebook.com", när jag ska posta ett inlägg. Varför gör det det? Jag vet att man kan logga in med Facebook, men annars har väl inte det något med FL att göra?

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-11-04 06:09:28 följande:

Visste ni att danska barn tar längre tid på sig att lära sig språket än till exempel de svenska barnen?

Bara något jag kom att tänka på.

Jo, jag visste ju det :) Inte konstigt egentligen, de talar ju ganska otydligt i Danmark.
    Litenmenhård skrev 2020-11-04 09:39:09 följande:

Det står:" Väntar på Facebook.com", när jag ska posta ett inlägg. Varför gör det det? Jag vet att man kan logga in med Facebook, men annars har väl inte det något med FL att göra?

Ingen aning! Jag har aldrig sett nåt sånt.
  • Mortiscia80

Jag börjar bli lite bitter, eller irriterad, eller nåt. Är det verkligen meningen att man ska behöva ha fyra olika förkylningsvirus under en och samma höst, nu när vi dras med corona och allt? Kan man inte få ha lite lugn i sinnet, och ork i kroppen? Jag bara frågar, som Findus säger. Usch.

Rant over.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.