• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • JonasSa
    Litenmenhård skrev 2020-11-05 09:12:49 följande:

Igår fick jag ett nytt sms av min kollega där han frågade när vi kunde gå och fika och att han var förkyld. Han frågade återigen om jag kunde ringa eller sms:a honom och önska honom krya på sig.

Jag blir så trött!

När jag läste ditt mess hängde jag inte riktigt med på vad du blir trött på. Att kompisen vill ta en fika eller att du ska kontakta hen?
  • Cinnamonbun
    JonasSa skrev 2020-11-05 10:04:22 följande:

Tack, jag mår rätt OK men får ju inte göra något där man träffar andra. Så hemma från jobbet.

Bra du är frisk, är du på jobbet dagtid?

Vi jobbar tyvärr hemifrån igen. Väldigt trist! Men jag ska unna mig att hämta lunch take away idag.
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-11-04 21:50:50 följande:

Alfabethuset har jag redan läst, jag tycker att det är en bra författare. Jag gillade även karaktärerna och hur de framställdes i filmen. Jag tror inte jag läst den boken. Men om det är en bokserie kan det kanske finnas fler filmer också.Solig

Det kan ju finnas! :)
    JonasSa skrev 2020-11-05 10:02:56 följande:
    Jag har inte testat vitlökste, jag vet inte om det låter lite lockande ens. Funkar inte en kopp kaffe med mjölk lika bra!

Glömde svara på om den var bra, jag tycker den är sevärd och det är ett högt betyg från mig då jag lätt tröttnar när jag ser film eller serier.
    Ja gott är det inte! :D Men bevisat verksamt vid förkylningar. Man kan också ha ingefära, gärna färsk/frusen riven sådan. Honung för att bryta av det värsta, som också är antiseptiskt men man måste ha låg temperatur för verkan förstörs om det är kokande vatten, lite mer än munvarmt är helt ok. Men man får dricka fort ;)

För mig går det i perioder att hitta bra serier eller filmer, man blir så glad när man äntligen hittar nåt, gärna som redan gått flera säsonger så man kan titta i sjok ;)
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2020-11-05 05:53:19 följande:

Krya på er Mortis och Jonas! Jag trodde jag var på väg att få något igår, men idag känner jag mig som vanligt. Puh

Tack så mycket :) Skönt att nån är pigg iaf ;)
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-11-05 10:57:46 följande:
    Tack så mycket :) Skönt att nån är pigg iaf ;)
    Se i flera avsnitt åt gången, inte min grej. En bra film kan jag se den utan avbrott. Funkar om jag har sällskap men då är det fler faktorer som påverkar.
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-11-05 11:05:19 följande:
    Se i flera avsnitt åt gången, inte min grej. En bra film kan jag se den utan avbrott. Funkar om jag har sällskap men då är det fler faktorer som påverkar.
    Det kan jag göra om jag fastnar för en serie :) Men jag ser inte avsnitt på avsnitt och inget annat utan måste ju pausa ibland pga saker som händer irl. Film är lite annat, då planerar man så man kan sitta genom hela om man är två, om jag tittar själv kan jag pausa över natten t ex.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-11-05 10:30:26 följande:
    Halvpigg idag igen, konstig hals men hoppas på snar bättring :) Man är åtminstone inte liggande!
    Litenmenhård skrev 2020-11-05 06:32:58 följande:

Hur söker man efter trådar? Jag har nya FL och det verkar omöjligt att leta upp en speciell tråd.

Det finns en sökruta längst upp där du kan skriva in antingen vad tråden heter (om du vet) eller specifika ord som kan finnas med i rubriken.Vi har liksom corona... Knappast fika-läge då, även om många är i desperat behov av sällskap.

Ja, jag hoppas på att du blir bättre snart i alla fall. .

Jag sökte i den rutan, men det kom inte upp det som jag ville, haha.

Jo, han börjar bli jävligt(ursäkta att jag svär) jobbig nu.
  • Litenmenhård
    JonasSa skrev 2020-11-05 10:37:38 följande:
    När jag läste ditt mess hängde jag inte riktigt med på vad du blir trött på. Att kompisen vill ta en fika eller att du ska kontakta hen?
    Jag blir trött på att han tjatar om att gå och ta en fika och inte förmår sig ens med att fråga hur jag mår. Jag har inte varit på jobbet på fem veckor och även när jag är på jobbet tjatar han om att vi ska gå och ta en fika. Jag har sagt till honom att jag säger till när jag kan gå och ta en fika, vilket han inte fattar.
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-11-05 11:22:39 följande:
    Det kan jag göra om jag fastnar för en serie :) Men jag ser inte avsnitt på avsnitt och inget annat utan måste ju pausa ibland pga saker som händer irl. Film är lite annat, då planerar man så man kan sitta genom hela om man är två, om jag tittar själv kan jag pausa över natten t ex.
    Då är vi lika med filmer, ser jag ihop med någon så ser jag hela och har det bra. Men serier ser jag knappt, så mycket annat jag vill göra.
  • JonasSa
    Litenmenhård skrev 2020-11-05 12:06:52 följande:
    Jag blir trött på att han tjatar om att gå och ta en fika och inte förmår sig ens med att fråga hur jag mår. Jag har inte varit på jobbet på fem veckor och även när jag är på jobbet tjatar han om att vi ska gå och ta en fika. Jag har sagt till honom att jag säger till när jag kan gå och ta en fika, vilket han inte fattar.
    Då förstår jag, energitjuv låter det som.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.