Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Jag försöker inbilla mig själv att jag är på bra humör. Det går väl lite så där. Jag börjar jobba imorgon efter nästan två veckor hemma och jag är lite splittrad över det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Då sparkar vi igång den här dagen och det gör vi med Sophia George-It burn mi belly. 

• Freddie K
    flygrl skrev 2023-07-02 23:15:22 följande:

Jag får väl prova plocka blommorna och se om det funkar, ja. Fast gärdsgårdar vet jag inte om vi har här i betongen. Polisen ställer upp kravallstaket ibland. Kanske kan det ersätta haha? 😉

Jag vill gärna utforska och fira dom svenska högtiderna. För mig är det liksom att omfamna mitt land, att få va en del av det svenska/nordiska trots jag har ursprung on the far side of the world.

Fint att din flagga betyder så mycket för dig. Finland har ju en del att va stolta över. Att ni kunde försvara er så hjältemodigt mot Sovjetunionen t.ex. 🇫🇮
    För mig är den svenska flaggan viktig. Mitt fina och enda hemland (en del blir förvirrade när jag säger så)! Tack för din lyckönskning! 🇸🇪

Du sprider bra inspiration, verkligen. Så jag unnar dig en din födelsedag med när den nu kommer! 👍🏿

fultextad användarhandbok skrev 2023-06-24 22:32:23 följande:
    Ursäkta inpasset här, men är en av de där killarna i videon användaren Freddie K? Är det privat är det ju bara att lämna frågan. Hur som så var den riktigt snitsig! Kreativt också att kunna vända något som känns jobbigt till att göra något av det, som musik i det här fallet. Det är imponerande.

Visst är den bra? Den fångar känslor jag också har även om jag bor i ett annat ghetto. Same shit typ. 😉
    Den blir ju extra vacker just för den är så sorglig. Jag tycker moll ofta kan va vackrare än dur. 

Och ja, det är allas våran Freddie K i videon, han i stiliga ljusblåa jackan. Han bredvid är nog Torsten (tror jag). 😉

Jag äter gärna hjärna. Fast kalvhjärna då. Mums! 👍🏿
    fultextad användarhandbok skrev 2023-07-01 21:44:04 följande:
    Gärna det, nog går det att segla med en underriggad båt med, en del kan nog föredra det, men ja livets oändliga ocean kräver nog sitt. En av mina finaste upplevelser var när jag och en till seglade till Färöarna i en liten båt. Så mäktigt att se även Shetlandsöarna på håll. Ibland får man ta omvägar för att komma dit man ska. Väl mött på livets oändliga ocean!
    Omg...det där får mig nästan att bli rädd...segla över vilda Nordatlanten i en liten båt ända till Färöarna. Jag fattar det måste vart en storslagen upplevelse och att ni visste va ni gjorde men ändå. Respekt till dig! 😮Är det finländska polisens standard issue fika under långa spaningsnätter i polisbilen? 😁

Jo, det är allt jag i videon och nej, den andra snubben är inte Torsten. Tungan ute. Tack för alla fina ord! Glad
  • Freddie K
    flygrl skrev 2023-07-03 12:49:29 följande:
    Din attityd till tillvaron visar du är stark och en bra person. 😊

Är den andra snubben i videon Torsten? Och är det Torsten som sjunger refrängen?
    Sen säger vi så här: låten är väldigt bra även fast det inte är du som sjunger refrängen. 😉
    Freddie K skrev 2023-07-01 12:04:28 följande:

Enligt en vän(jag säger inte vem för jag vill inte outa henne), men hon säger att jag är en fantastisk vän och man. Då slog det mig att trots alla mina bekymmer så är jag rätt fantastisk. (Jag vill inte skryta), men det är så det känns. Hon skrev också att jag bara måste komma ut mer och träffa fler människor, vilket stämmer, för hur ska folk se att jag är så fantastisk om jag aldrig träffar någon?

Du är fantastisk, mr. Kruger. Absolut! 😉
    Och kanske är det så du mer borde kasta dig ut på livets oändliga ocean som Eurydike (och fultextad användarhandbo) kallar det. Who dares wins! 😊Jag säger att bacon är gott, grisen säger det är grymt. 
    Freddie K skrev 2023-07-02 14:43:51 följande:

Jag försöker inbilla mig själv att jag är på bra humör. Det går väl lite så där. Jag börjar jobba imorgon efter nästan två veckor hemma och jag är lite splittrad över det.

Fake it till you make it?
    Hoppas du kommit i gång bra på jobbet efter ledigheten! 😊

Tack för dina fina ord! Du lyser upp min tillvaro som vanligt! Glad.

Jo, jag får väl göra som dem då. Fast jag är livrädd för vatten. Tungan ute. Kanske en öken skulle passa mig bättre? Haha. {#emotions_dlg.flower}
  • Freddie K

BTW: Jag är hemma nu. If nobody noticed? Tungan ute

• Freddie K
    flygrl skrev 2023-07-03 15:34:28 följande:

Beklagar att din separation blev så smärtsam. Men sagor och myter precis som musik kan hjälpa en hantera det svåra. i bästa fall för enkelt är det ju fan aldrig.
    Bra du kunde smyga dig upp ur dödsriket igen. Ingen hade tydligen märkt att du va därnere. 😉

Intressanta tolkningar förresten. Jag kom på att jag för några år sen såg en rätt gammal film där dom placerat myten i en afrolatinsk kontext som jag lite kunde relatera till. Den heter Orfeo negro och utspelas i Rio under karnevalen. Har du sett den? Den är tydligen från 1959 men kändes tidlös och inte alls gammal. Tror den kan va sevärd oavsett ens bakgrund.

Batman är en fiktiv karaktär jag kan relatera till för han drabbas av av ett grovt brott redan som barn (föräldrarna rånmördas) och svär att bekämpa kriminaliteten. Jag har ju själv drabbats av grov kriminalitet och lever under hot från fkn gangstas och skulle gärna se Batman göra det ingen annan gör. Tyvärr kom inte Batman när jag under uppväxten behövde honom. :/

Ja, både Sthlms och Göteborgs skärgårdar borde utforskas. Ska mr. Kruger och du till Sthlms skärgård alltså? Eller menade du Göteborgs? 🛥

(Som du ser har jag nog inte blivit bättre på hantera tråden...)

Förlåt att jag lägger mig i, men jag tycker du hanterar tråden perfa! {#emotions_dlg.flower}
  • Freddie K
    flygrl skrev 2023-07-03 15:34:28 följande:

Beklagar att din separation blev så smärtsam. Men sagor och myter precis som musik kan hjälpa en hantera det svåra. i bästa fall för enkelt är det ju fan aldrig.
    Bra du kunde smyga dig upp ur dödsriket igen. Ingen hade tydligen märkt att du va därnere. 😉

Intressanta tolkningar förresten. Jag kom på att jag för några år sen såg en rätt gammal film där dom placerat myten i en afrolatinsk kontext som jag lite kunde relatera till. Den heter Orfeo negro och utspelas i Rio under karnevalen. Har du sett den? Den är tydligen från 1959 men kändes tidlös och inte alls gammal. Tror den kan va sevärd oavsett ens bakgrund.

Batman är en fiktiv karaktär jag kan relatera till för han drabbas av av ett grovt brott redan som barn (föräldrarna rånmördas) och svär att bekämpa kriminaliteten. Jag har ju själv drabbats av grov kriminalitet och lever under hot från fkn gangstas och skulle gärna se Batman göra det ingen annan gör. Tyvärr kom inte Batman när jag under uppväxten behövde honom. :/

Ja, både Sthlms och Göteborgs skärgårdar borde utforskas. Ska mr. Kruger och du till Sthlms skärgård alltså? Eller menade du Göteborgs? 🛥

(Som du ser har jag nog inte blivit bättre på hantera tråden...)

BTW: Vi var inte så mycket i skärgården, men en liten färjetur blev det i alla fall. Glad
  • Freddie K

En låt som alltid får mig på gott humör!

• Freddie K
    flygrl skrev 2023-07-03 16:06:21 följande:
    Va? Är det inte han? 😮
    Freddie K skrev 2023-07-03 15:19:03 följande:
    Tack för dina fina ord! Du lyser upp min tillvaro som vanligt! Glad.

Jo, jag får väl göra som dem då. Fast jag är livrädd för vatten. Tungan ute. Kanske en öken skulle passa mig bättre? Haha. {#emotions_dlg.flower}
    Och du lyser upp allas vår tillvaro med din vänlighet och humor och annat bra!
    Man ska ha respekt för stora vatten fast vatten kan va härligt med imho. Fast segla i liten båt över Nordatlanten till Färöarna som fultextad beskrev skulle jag inte våga. 😉
    En öken är nog en jävla öken haha. :P
    🌸🌼🌺Jorå! 😉

Aww, nu blir jag ju alldeles rörd ju. Skäms, Jag har seglat en gång. Vi var ute i tre dagar. Jag blev uttråkad redan den första timmen, haha. 
  • Freddie K
    flygrl skrev 2023-07-03 18:53:49 följande:
    Du är snäll, Freddie... ❤️
    Freddie K skrev 2023-07-03 15:38:31 följande:
    BTW: Vi var inte så mycket i skärgården, men en liten färjetur blev det i alla fall. Glad
    Jaha, så ni har redan vart ute i skärgården? Hissade ni sjörövarflaggan på färjan iaf? 🏴?☠️The Støveldance haha! 
    Norrmän som ser ut som troll och låter som amerikanska hillbillies. Typ. 🙃
    Tack, jag gör mitt bästa. {#emotions_dlg.flower}. Klart vi hissade union Jack. Visst heter flaggan så? 

Haha, ja, det är från den norska julkalendern från 1994. Tungan ute
Svar på tråden Här är vi alla vänner.