• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Cinnamonbun
    Litenmenhård skrev 2020-09-21 19:45:23 följande:

G'night y'all!

Godnatt godnatt. Du lägger dig till och med tidigare än jag gör. Folk skrattar när jag säger att jag gärna lägger mig kl. 21. Men jag tycker det är en helt rimlig tid! Går upp 05.20.
  • Aniiee
    Litenmenhård skrev 2020-09-21 18:58:59 följande:
    Du är inte ensam om det. Jag får jättedåligt samvete om jag lägger den minsta pengen på mig själv. På det sättet är jag snål, men jag är generös vad gäller andra.
    Visst är det konstigt?

Btw, på onsdag är det exakt 20 år sedan jag fick mitt första riktiga jobb som kock. Jag känner mig gammal.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • JonasSa
    Cinnamonbun skrev 2020-09-21 19:55:38 följande:
    Hello hello jag kikade in nu om ni minns mig? Jag är också på bra humör. Vad gör att du är det?
    Klart jag minns dig, vem minns inte en kanelbulle. Ni är så goa!Solig

Jag har haft en bra arbetsdag, när jag kom hem stack jag och körde ett yogapass och det får mig att må bra.

Vad gör att du är på bra humör?
  • JonasSa
    Aniiee skrev 2020-09-21 20:36:12 följande:
    Visst är det konstigt?

Btw, på onsdag är det exakt 20 år sedan jag fick mitt första riktiga jobb som kock. Jag känner mig gammal.
    Jag tror inte du är gammal, känns inte så när du skriver i alla fall.
  • JonasSa
    Litenmenhård skrev 2020-09-21 19:45:23 följande:

G'night y'all!

God morgon, eller vad det är när du läser detta!!!!!
    Ha en underbar dag!
  • Mortiscia80
    Aniiee skrev 2020-09-21 18:42:35 följande:

Varför får jag alltid dåligt samvete när jag använder pengar på mig själv? 

I mitt fall är det för att jag alltid varit tvungen att vara ekonomisk pga extremt smal budget, det har tagit många år av fast inkomst att (nästan) komma över det. Sedan finns det en del som inte förstår att de är värda det, man glömmer bort livsglädjen lite grann.
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2020-09-21 19:55:38 följande:
    Hello hello jag kikade in nu om ni minns mig? Jag är också på bra humör. Vad gör att du är det?
    Välkommen tillbaka :)
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-09-21 19:28:29 följande:
    Ojojoj, då har du att göra nu!!!!! Hur snabbt stickar du?

Svårt att sticka till någon som inte går ut och har varmt inne. Men gillar han inte ett par sockor du stickat?

Vara ute med junior låter härligt, mina vill INTE med till lekparken längre. Den yngsta  går på gymnasiet och då är det tydligen inte lockande. Skrattande
    Själv tycker jag inte att jag stickar så snabbt, men det gör inget. Det beror mest på om jag får sitta ifred och handarbeta och ibland blir jag less på projektet eller gör nåt annat emellan men ett par strumpor får jag ihop på under två veckor och en sån där halskrage borde inte ta mer än ungefär en vecka. Mitt rekord är ett par vantar på två dagar :D

Farsan har blivit så konstig med tiden... För några år sen fick han en mössa, den var han jättestolt över och visade upp, men ifjol fick han en halsduk och den var liggande på bordet i flera månader, jag vet inte ens om han använt den än. Jag vet ärligt talat inte vad han skulle uppskatta att få nu för tiden =/

De missar ju allt det roliga! Jag drar mig inte för att leka lite ibland iaf, det finns ingen anledning att låta bli om andan faller på :)
  • Cinnamonbun
    JonasSa skrev 2020-09-21 21:14:15 följande:

Klart jag minns dig, vem minns inte en kanelbulle. Ni är så goa!

Jag har haft en bra arbetsdag, när jag kom hem stack jag och körde ett yogapass och det får mig att må bra.

Vad gör att du är på bra humör?

Yoga låter bra! Jag har aldrig men det gör nog susen för kroppen. Jag är så stel, det märks när jag stretchar. Jag var på gott humör igår för att barnen var glada!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.