• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-09-16 18:36:08 följande:

Tja alla fina! Hur har ni det? Är själv lite upptagen med tvätt och annat men ska försöka besvara lite inlägg mellan varven.

Tja! Det känns som att det var en evighet sen vi hördes. Hur är läget, förutom tvätt och annat? .
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-09-15 20:39:20 följande:
    Sicken en! Ser fram emot att se filmen, fast han var en sån diva ;)
    Det är ingen stor grej egentligen. Mest jag som bara sitter och pratar om Torsten. Det är lite stelt kanske, men jag är ju ingen skådespelare. :s.
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-09-15 20:37:14 följande:
    Och jag kom ganska just ner efter läggningen :) Då åt jag en Japp-glass och just nu funderar jag på att fota en del av mina garner så Flygrl får se ;) Idag är jag väldigt trött så det kanske blir en tidig kväll och läsa i sängen ett tag lite senare. Jag och junior tog också en promenad idag, det var härligt väder ute :)
    Skönt att få ha junior och komma ut, saknar den tiden en del även om var tid med barn har sin charm.
    Mortiscia80 skrev 2020-09-15 20:58:38 följande:

@Flygrl

Här ser du en del av mina garner Glad Jag räknade ut idag att jag har närmare 50 kg hemma... Skrattande Det blå nystanet ovanpå bokhyllan är ett meganystan på 800 gram! Undrar vad det ska bli en dag... Antagligen en sjal Glad Men det var skönt att organisera dem lite grann. Nu kan jag se de här när jag sitter vid datorn och bli inspirerad!

Ojojoj, du har mer garn än mig, jag kanske har ett nystan någonstans!

• JonasSa
    Aniiee skrev 2020-09-15 20:40:01 följande:

Ingen rolig dag idag. Ingen rolig vecka senaste veckan faktiskt. Jag tänker vara onyttig och käka en skål chokladbollssmet.

Du gör helt rätt som äter, men det är godare när de är chokladbollar.
    Skickar lite positiv energi!{#emotions_dlg.flower}
  • JonasSa

Tja alla fina! Hur har ni det? Är själv lite upptagen med tvätt och annat men ska försöka besvara lite inlägg mellan varven.

Tack bra fina du!
    Kom just hem, lite plock här hemma men det känns som en bra kväll. Nu än bättre, gissa vad du fick mig att tänka på!Gravid
    SkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkämsSkäms

• JonasSa

Kollade en sak, du har helt rätt det är inte en katt. Om man håller muspekaren över emojin så står det ...

Tyst
  • Litenmenhård
    JonasSa skrev 2020-09-16 19:05:10 följande:
    Kollade en sak, du har helt rätt det är inte en katt. Om man håller muspekaren över emojin så står det ...

Tyst
    Haha! Go du är! Tjena, förresten. .
  • Litenmenhård

Boobies, woohoo!

• Litenmenhård

Sorry, men när jag tänker på något så måste jag skriva det. Fast nu var det ju i och för sig inte jag som tänkte på det. Samma är om jag hör ett ord så måste jag ibland upprepa det flera gånger.

• flygrl
    Mortiscia80 skrev 2020-09-15 08:59:30 följande:

Haha jaa de verkar ha en skön inställning :D

Du får hålla utkik nästa gång du är på marknad ;)

Jag ska se om jag kan ta bild på del av mitt stash senare, jag har organiserat om lite hemma igår så nu har jag alla kakor samlade (en särskild typ av nystan) och alla Socki också på ett och samma ställe, precis vid skrivbordet så jag kan njuta av de härliga färgerna och bli inspirerad! :)

Ja det är lite krångel, särskilt eftersom jag inte kan fixa det själv, ens med kompisars hjälp. En gravsten väger allt från 175 kg och uppåt, annars hade morsan nog velat ha en natursten som man bara skickar in för gravyr, men det får bli en annan lösning istället. Jag ska åka till ett stenhuggeri och titta på deras utbud, dessutom kanske jag kan få någon tusenlapp billigare om de löser in morfars gamla sten samtidigt, för den är jag inte så sugen på att ha kvar. Annars hade man bara kunnat slipa om den och gravera.

Det blev ingen film, bara några avsnitt av Suits. Jag är inne på säsong 8 nu, bara en kvar. Lite synd ändå. Men kul att se Meghan Markle! :) Hon verkar väldigt rar, även om det är skådespeleri så brukar personligheten lysa igenom på många människor.

Hemmagjorda burgare är riktigt gott :) Jag har svårt att hitta ett bra bröd däremot =/ Smakmässigt är det svårast eller så råkar man ut för en sort som faller sönder bara man tittar på dem. Göra egna känns som för mycket jobb x)

Jag har inte sett den där filmen, kanske lika bra att jag missade den då ;)

Slutligen denna :D

...och du fixade en bild (kommenterar det längre ner ;)

Menar du att du ska ta bort din morfars gravsten och ordna en till din mammas grav? Det låter jobbigt och nästan lite småfarligt flytta en gravsten på egen hand fast kan man inte få hjälp med det av typ nån som jobbar på kyrkogården, att dom kan göra det med traktor eller nåt?

Suits har jag bara sett nåt enstaka avsnitt av, typ att jag råkat komma in i ett när jag zappat. Det är nån snubbe där som jag tycker är lite kul att kolla på på nåt sätt, lite fascinerad av hans utseende och minspel. Har däremot aldrig sett Meghan Markle där. Hade vart intressant faktiskt. Vi är ju båda rojalister du & jag om jag inte minns fel. Och jo, lite av personligheten kan nog lysa igenom även när skådisar gör en roll, det tror jag nog.

Jag älskar burgare, både hemmagjorda och på typ McD, Burger King osv. Fast roligt hemma är ju att man kan göra dom som man själv vill ha dom.

Va gäller bröd gillar jag bla. Max hamburgerbröd som finns på ICA men finns även andra färdiga som är goda. Har också haft brioche-hamburgerbröd från Lidl som va goda men i längden vinner den vanliga varianten. När det bara är jag och katten kör jag oftast med rostat bröd och det funkar bra det med.

Kul med ännu mer Right Said Fred...tack för videon.
    Mortiscia80 skrev 2020-09-15 20:58:38 följande:

@Flygrl

Här ser du en del av mina garner  Jag räknade ut idag att jag har närmare 50 kg hemma...  Det blå nystanet ovanpå bokhyllan är ett meganystan på 800 gram! Undrar vad det ska bli en dag... Antagligen en sjal  Men det var skönt att organisera dem lite grann. Nu kan jag se de här när jag sitter vid datorn och bli inspirerad!

Wow, va fint. Härliga färger, jag förstår att du njuter av det där.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.