flygrl skrev 2020-08-03 17:23:03 följande:
Roligt med mångfasetterade människor.
Jag älskar god mat men nån snobb är inte jag heller. Tycker snobberi oftast blir rätt inskränkt om jag ska va ärlig. Så jag njuter min sushi och sashimi och även annat med fusk-wasabi och tycker det funkar fint. Kan möjligen ha smakat äkta wasabi på nåt bättre japanskt ställe jag besökt men säker är jag inte.
Japan verkar fint och spännande på flera sätt så jag skulle väldigt gärna villa komma dit nån gång. Vet faktiskt inte hur dom tänker kring äkta och fusk-wasabi. Apropå det där med wasabi i sojan har jag läst i en kokbok av en framstående japansk chef och även en japanska jag träffat att det är vanligt i Japan blanda ner wasabin i sojan så inget konstigt med det.
Kan du flyga förresten? Och går din man i förskola?
Lycka till med handarbetet! Verkar kul!
Mortiscia80 skrev 2020-08-03 07:02:03 följande:
Morrn folket! Vaknar till Masha and the Bear (tecknat). Inte självvalt. Snart är det förskola.
Virkade upp ett nystan på min sjal igår. Det lär bli minst två, kanske tre till.
Som Liindsi skrev hoppas jag också du haft det bra i förskolan. Trodde jag va yngst i tråden men inser nu jag haft helt fel. :PSjälv vaknar jag alltid på natten efter jobbiga mardrömmar och har svårt som fan somna om. FL brukar hjälpa mig med det, särskilt lektrådarna. Vore skönt kunna sova natten igenom.
Jodå, flyga är ännu en fasett av min personlighet ;) Flygcert hade iofs varit kul men funkar mindre bra med min höjdskräck.
Det blev inte mycket virkat idag men jag jäktar inte. Den är klar om tre dagar eller så ändå :)
För att somna/somna om brukar jag roa mig med att skapa berättelser, då går det rätt fort. Eller så tänker jag på handarbete, lite som att räkna får :D Hoppas du hittar något som funkar någon dag =/
flygrl skrev 2020-08-03 17:26:23 följande:
Del 1 ligger kvar till 4/9 och del 2 till 11/9 så du vet.
Aj då, då kommer jag inte hinna dra nytta av dem. Men kan iaf se dem själv :)