flygrl skrev 2020-08-02 02:12:58 följande:
Aha, i styrelsen för en bilklubb förklarar ju en del.
Ja, budget-wasabin är ju oftast vanlig pepparrot men smakar väldigt bra och håller smaken och skärpan extremt mycket bättre än pepparrot på burk som efter vart öppnad bara några dagar knappt smakar nånting längre. Så jag tycker pepparrots-wasabin år en väldigt bra produkt ändå.
Enligt Aniiee som ju bott i Japan och dessutom är kock är äkta wasabi visserligen godare än budget-/fusk-wasabi men inte så mycket godare att det är värt den stora prisskillnaden.
Trevligt med lekar och jag är gärna med på ett hörn!
Skönt du fick ordning på migränen till slut iaf!
Mortiscia80 skrev 2020-08-01 09:12:52 följande:
Jo på min gamla, som gick sönder alldeles trots många tappra försök att laga den. Nu sitter jag på en som jag lånat och konstigt nog har inte den Office-paketet! Jag trodde det var standard numera. Men jag löser det, så klart :)
Jag har en berättelse som jag började på ifjol, skrev sex kapitel på bara några veckor, men sedan har livet kommit lite i vägen, datorkraschen bland annat, och sedan dess har den blivit liggande. Jag har ju massor med idéer för böcker så klart men just den här är en sådan som kan vara värd att slutföra och försöka sälja.
Som jag förstått det va Office snarare standard längre tillbaka men att man numera måste köpa till det paketet.
Spännande med ditt bokprojekt. Du är en kreativ person du med precis som vår kära TS. Önskar dig lycka till med slutföra det hela!
Jag har dolda djup haha :D
För mig kvittar det om det är "rätt" wasabi, jag är inte så snobbig :) Jag gillar sushi men har bara liiite i soyan (tydligen ska man inte göra så, orka bry sig). Och om det ändå knappt är någon skillnad men så pass billigare så ja, då är det väl bara att mumsa på. Men visst skulle man vilja ha riktig wasabi någon dag! Helst om man reser dit :D Men det blir nog aldrig tyvärr, det känns så långt bort, även om man kan flyga.
Tack tack :) Nu när jag kan fortsätta skriva och snart får tid för mig själv igen (då mansfolket är på jobb och förskola om dagarna) lyckas jag nog komma igång igen.
In other news, påbörjade en ny sjal igår, inte helt hundra på om jag är nöjd med färgen (lite för mkt vitt för min smak) men den blir säkert bra ändå :) Jag har inte rört handarbete på flera månader så det är skönt att komma tillbaka lite där med :)